Senior Systemadministratör/Incident Manager

Senior Systemadministratör/Incident Manager

Arbetsbeskrivning

Vi har nu ett nytt behov och söker därför en konsultkollega med nedan kvalifikationer.Tjänsten är en del av vår konsultverksamhet vilket innebär att du blir anställd som konsult och arbetar hos kund alt. interna åtaganden gentemot våra kunder.Vår ambitionerVår målsättning är att vara det ledande IT-konsultföretaget med de mest nöjda medarbetarna och kunderna. Hos oss arbetar du inte för cheferna – ledarskapet är här för att stötta dig. Vi sätter dig i centrum och strävar efter att du ska utvecklas och växa. Vi erbjuder en inspirerande arbetsmiljö med god stämning, intressanta projekt hos intressanta kunderoch en stark kultur av kunskapsdelning. Vi har tilltro till våra medarbetares innovationskraft och ger dig och dina kollegor möjlighet att både utvidga och fördjupa era kunskaper.JobbeskrivningI rollen som Incident Manager är du ansvarig för att:Övervaka inkommande supportärenden/incidenter och säkerställa att de prioriteras och hanteras enligt gällande SLA (Service Level Agreement)Koordinera och följa upp med systemadministratör, utvecklingsteam och externa aktötrer för att lösa incidenter och problem på ett snabbt och effektivt sättFungerar som huvudkontaktpunkt mellan slutanvändare och tekniska team, och säkerställa tydlig och effektiv kommunikation genom hela support- och incidentprocessenDokumentera och rapportera incidenter, problem och lösningar för att förbättra den övergripande support- och incidentprocessenSamverka med externa leverantörer och partners för att säkerställa att deras tjänster och support överensstämmer med myndighetens krav och standarderAtt månads- och årsjobb planeras in och utförs enligt satta tidsramar samt sköter kommunikationen externt rörande dessaDelta i planering och genomförande av disaster recovery-övningar och säkerställa att supporten är förberedd på att hantera nödsituationer
I rollen som Systemadministratör är du ansvarig för att:Ge snabb och effektiv teknisk support till teamen som ansvarar för verksamhetssystemFelsöka och diagnostisera problem relaterade till tjänster och integrationerDokumentera problem, åtgärder och lösningar i confluence/JiraEskalera komplexa problem till andra tekniska team när det behövs och följa upp för att säkerställa att de lösesGenomföra rutinmässigt underhåll och uppgraderingar av tjänster och tredjepartsprodukterSamverka med utvecklingsteam och externa leverantörer för att lösa problem och implementera nya tekniska lösningarDelta i planering och utveckling för att hålla dig uppdaterad om utveckling av tjänster och ändringarBidra till kontinuerlig förbättring av supportprocessen genom att identifiera vanliga problem och föreslå förebyggande åtgärder
Din profil(Skall krav)•Minst 5 års arbetserfarenhet av Linux (Rhel)• Minst 5 års arbetserfarenhet av SQL (Oracle)• Minst 3 års arbetserfarenhet av Shell script• Minst 3 års arbetserfarenhet av Open Shift• Minst 1 års arbetserfarenhet av en koordinerande position• Eftergymnasial utbildning inom Data/ITMeriterande•API (WSO2) (-100)• Artemis (-100)• Grafana och Prometheus (-50)• Splunk• XML/Json• Jira• Confluence• Python• ServiceNow• Jenkins• GIT• iiPax (SHS)Sista ansökningdatum:29-10-2024

Vi erbjuder dig följande, Valet är ditt!
Spännande uppdrag hos våra många kunder. Vi fokuserar på långsiktiga uppdrag, vilket ger dig möjlighet att skapa värde för kunden samtidigt som du utvecklas själv.
En trygg månadslön – tillsammans bestämmer vi en grundlön baserad på dina uppdrag.
Tjänstebil – vi uppmuntrar dig att välja en elbil för en mer hållbar framtid.
Tjänstepension och stora möjligheter till löneväxling.
Semester - Önskar du mer än 30 dagar semester?
Privat sjukvårdsförsäkring, olycksfallsförsäkring och livförsäkring för ökad trygghet.
Kompetensutveckling – du får själv sätta din budget och välja vilka utbildningar du vill delta i.
Livskvalitet - Har du kanske svårt att få ihop pusslet i vardagen och önskar arbeta lite mindre och ändå kunna tjäna lika mycket om inte mer?
Om DeplojaVi sysselsätter idag seniora IT-specialister, inom bl.a. utveckling, test, testledning, projektledning, databas, Drift, Linux och ser oss alltid om efter fler kompetenta medarbetare.Transparens och flexibilitet är i alla fall viktigt för oss, med oss får man som konsult majoriteten av sin egen intäkt, i snitt har våra medarbetare höjt sin ersättning med 43% och har samtidigt ett av marknadens bästa förmånspaket. De som är med på vår resa idag har en trygg anställning MEN sätter sin egen lön och bestämmer själva över sina förmåner så som pension, utbildning, arbetstid och tjänstebil.
Våra kunder finns bland annat inom detaljhandel, bank/finans/försäkring, energi, transport och offentlig sektor. De flesta av våra kunder är i Stockholmsregionen men vi har även kunder i andra delar av landet.*Vi hanterar ansökningar löpande, med hänsyn till höga arbetstrycket garanterar vi ejåterkoppling.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Deploja AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 oktober 2024
  • Ansök senast: 29 oktober 2024

Liknande jobb


4 november 2024

Koordinator till bolag i Solna

Koordinator till bolag i Solna

1 november 2024

System IT support specialist

1 november 2024