OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu stärker Sunet sitt team med en senior systemförvaltare för medietjänster och andra angränsande digitala verktyg. Vill du utveckla dina kunskaper och arbeta med förvaltning och utveckling av digitala medietjänster? Bli en av oss!
Om rollen
I rollen som systemförvaltare med inriktning medietjänster kommer du att arbeta med kommunikation, förvaltning och kontraktshantering. Du kommer också att arbeta med de andra digitala verktygen/tjänsterna inom området för utbildningsstödjande tjänster. Du kommer framförallt arbeta med systemförvaltning i nära anslutning till driftsorganisationen för Sunet tjänster. Du får en hög grad av frihet som senior systemförvaltare och vi förväntar oss att du kan arbeta självständigt utifrån långsiktiga mål, men också ta egna initiativ. Du trivs med att arbeta med andra i en organisation som har en hög ambitionsnivå när det gäller en kvalitativ leverans till våra kunder. Tillsammans med dina kollegor på Sunet är du med och bidrar till den världsomspännande infrastrukturen för forskning och utbildning.
Din bakgrund
• Flerårig erfarenhet av förvaltning och support av mediaplattformar, framförallt Zoom och Kaltura
• Erfarenhet och vana av kontraktshantering med kund
• Vana av att upprätthålla goda relationer med kunder
• Högskoleexamen inom ett relevant område
• Erfarenhet av att bygga, leda och underhålla stora intressegrupper
Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med att dokumentera system eller annat motsvarande, erfarenhet av att ha arbetat med, Amberscript, Canvas, Survey & Support samt erfarenhet av att bygga och underhålla storskaliga system och/eller driva/äga öppna mjukvaruprojekt.
Dina egenskaper
I rollen som systemförvaltare behöver du vara strukturerad och analytisk, ansvarstagande och driven. Du har god kommunikationsförmåga och är van att samarbeta tillsammans med andra och upprätthålla goda relationer. Samtidigt som du är bra på att samarbeta är du van att arbeta självständigt och är inte beroende av detaljerad styrning i ditt dagliga arbete. Du är van att ta egna initiativ och planerar ditt arbete utifrån uppställda mål.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Anställningsform och tillträde
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Vi ser gärna att du börjar så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta
• Per Nihlén enhetschef, 0703-494 137
• Johan Karmhed, HR-handläggare 08-546 44 064
• Jonas Hagström, Saco-s 0736–271 457
• Anneli Fröjd, ST 08-546 44 333
Så ansöker du
Skicka in CV och personligt brev via vårt rekryteringssystem senast 2021-10-28.
Märk ansökan med diarienummer 2.2.1-2021-06897.
Om Sunet
Sunet driver världens mest moderna forskningsnät och digitala identitetstjänster i världsklass. Sedan 80-talet har vi levererat it-tjänster och nät till Sveriges universitet, högskolor och forskningsinfrastrukturer. Som anställd på Sunet är du en del av ett globalt community av it-proffs som jobbar med att stödja forskning och utveckling av internet i hela världen. Sunet är en del av Vetenskapsrådet. Läs mer på Sunets webbplats.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Jenny Nordquist
08-54644150
Huvudsekreterare Kerstin Sahlin
08-54644322
Personalsamordnare Viveca Jerdmyr
08-54644222
ST-Forskingsråd John Tumpane
08-54644279
Saco-VR Teresa Ottinger
08-54644286
Enhetschef Jesper Wadensjö
08-54644289
ST-Forskningsråd Viking Meissl
08-54644235
Enhetschef Mud Quist
08-54644212
Avdelningschef Carl Jacobsson
08-54644343
Saco Teresa Ottinger
08-54644286