Senior Technical Support Manager till Netset

Arbetsbeskrivning

Är du en teknisk person som vill utmanas och utvecklas inom ett företag som är på en spännande tillväxtresa? Vill du vara en del av ett fantastiskt team där du agerar tekniskt stöd och ansvarar för integrationer och EDI-processer? Om ja - fortsätt läsa!

Vi på Netset är baserade i Malmö och är världens ledande leverantör av premium e-handelslösningar för IT- och telekombranschen. Våra plattformar heter Nettailer, Nettailer SA och Nettailer Drive. Vi utvecklar dem internt, vilket innebär att vi inte bara kan dem utantill - utan med 500+ system i kommersiell drift över hela Europa vet vi också att våra lösningar är bland de bästa.

Om rollen

Som en del av vårt Customer Success team kommer rollen att innebära att du driver processer, dialoger och kopplingar mellan våra kunders Nettailer e-handels plattform och distributörer framåt med stort fokus på leverantörsintegration.

Du kommer att jobba tillsammans med härliga kollegor som, precis som du, gärna delar med sig av sin kunskap och sina erfarenheter. I rollen kommer du att tillsammans med dem ha chansen att göra skillnad hos oss genom att:

- Daglig kommunikation med europeiska distributörer ang konfiguration av nya integrationer

- Felsökning och uppföljning på existerande integrationer

- Projektledning och avstämning av specifikationer för nya distributörer till Nettailer-plattformen

- Nära dialog och samarbete med kollegor i andra team

- Lösningsorienterade förslag och kommunikation med vårt interna utvecklingsteam samt bidra med EDI strategi.

- Uppföljning av diverse dataflöden och korrigering av eventuella fel.

- Utföra både 1:st och 2:nd line support

Hos oss på Netset finns det utöver detta stora möjligheter att utvecklas inom områden du brinner lite extra för, både inom Customer Success och affärsutveckling.

Om dig

För att må bra, trivas och bli framgångsrik i rollen är din inställning lika viktig som din erfarenhet. Som person trivs du med att vara drivande i processer och sporras av att ta lead på och komma i mål med våra integrationsprojekt. Du har en analytisk förmåga och uppskattar en nära dialog med såväl distributörer, våra kunder och dina kollegor samt att du förstår affärsnyttan i stort.

Vi söker dig som:

- Har en grundläggande teknisk förståelse för integrationer och gärna har erfarenhet från IT-distribution eller annan B2B supply-chain

- Förstår XML, FTP, CSV, Webservice, PEPPOL, SQL, order, leverans och kataloger

- Har relevant arbetslivserfarenhet från EDI-processer inom affärs- eller supportfunktioner

- Hanterar att överblicka många parallella projekt och göra kontinuerlig uppföljning (projektledning)

- Har god kommunikationsförmåga och trivs med att arbeta med många kontaktpunkter i hela Europa

- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Och nu till det viktigaste, självklart har du flera års erfarenhet av att ha jobbat backoffice med någon eller några utav Netsets lösningar - skojar! Men det eller erfarenhet av e-handel vore såklart ett plus 😊

Varför Netset?

Vi strävar efter att skapa en atmosfär som är familjevänlig och inspirerande, där varje medarbetare får bästa möjliga uppmärksamhet och bemötande. Vi anser att Netset ska vara en bra arbetsplats - därför investerar vi i våra medarbetare, och är alltid öppna för förslag och förbättringar som gör oss till ett bättre företag. Om du som oss gillar att utvecklas i din roll och samtidigt ha roligt med dina kollegor på vägen, genom exempelvis härliga temafester, padel, yoga eller moutainbiking - då kommer du att trivas hos oss!

Intresserad? Så här går du till väga!

Låter det här som en roll och ett team som du skulle kunna trivas i - då vill vi gärna höra mer från dig! Sök jobbet, connecta med oss eller dela detta med någon du tror skulle passa in.

Om du har frågor om rollen, teamet eller företaget, kontakta Linnea Olsson, People Business Partner på Progrits.

En del av Progrits

Sedan 2021 är Netset en del av Progrits - en nordisk mjukvarukoncern med ett tiotal entreprenörsföretag inom fordons-, e-handel/logistik- och resebranschen. Vi drivs av teknisk innovation, med kravet att kundvärdet alltid står i centrum.

Progrits innebär ökade möjligheter till tillväxt, inte bara för oss som företag utan för dig som anställd. Det innebär också en större trygghet då investeringar görs långsiktigt och med uthållighet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Netset
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2023
  • Ansök senast: 27 juli 2023

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024