OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi dig som har en god teknisk bakgrund och som jobbar eller har jobbat med teknisk support alternativt applikationsdrift/förvaltning under mer än 3 år.
Om vår kund
Vår kund hjälper organisationer att minska programvarurisker, kostnader och komplexitet med världens ledande SAM-plattform. Företaget är världsledande när det gäller att leverera SAM-lösningar på plats och i molnet, däribland inventering över flera plattformar och avancerade tekniker för hantering av programvarulicenser. Varje dag används kundens lösningar av olika organisationer, från småföretag till multinationella koncerner och myndigheter, för att analysera och administrera mer än 1,7 miljarder programposter.
Kunden är ett privatägt företag med huvudkontor i Stockholm, Sverige, med internationella kontor i USA, Storbritannien, Tyskland, Kina, Nederländerna, Norge, Danmark och Brasilien.
Om rollen
Som Senior Technical Support specialist kommer du vara en mycket viktig del av det globala supportteamet där vår kund arbetar med att hjälpa internationella kunder och partners med avancerade frågor kring systemet för licenshantering, både vad gäller teknik och användning. Även support och drift av intern IT ligger på supportteamets ansvar. Ärenden berör avancerad problemsökning och djup teknisk kunskap, vilket innebär stor variaton i arbetet. Anställningen börjar med utbildning och ärenden som med tiden blir mer avancerade i takt med att din kunskap ökar.
Din profil
För att lyckas i rollen är du en person med stor servicekänsla och är drivande i din problemlösning. Du är strukturerad och noggrann i ditt arbete och du har lätt för att kommunicera teknisk information på ett pedagogiskt sätt, på både engelska och svenska. Produkten utvecklas snabbt, därför är du nyfiken och drivs av att ständigt öka dina kunskaper. Varje ärende är unikt, därför är det viktigt att ta egna initiativ för att hitta användbar information. Du behöver vara både tålmodig och trivas i ett snabbt växlande klimat eftersom varje ärende skiftar i storlek och tekniskt djup.
Vidare har du en god teknisk bakgrund och du jobbar eller har jobbat med teknisk support alternativt applikations drift/förvaltning under mer än 3 år.
Du har mycket god kunskap om;
* Microsoft SQL Server (Skriptning, TSQL)
* Windows server (Power Shell, IIS/Webbtjänster)
Det är starkt meriterande med kunskaper om;
* Mjukvaruutveckling
* Oracle
* Linux/Unix/Mac
* Microsoft SCCM
* Licenshantering
Varför jobba hos vår kund?
Vår kund är ett framgångsrikt företag i internationell miljö som växer snabbt, där du som anställd har utrymme att påverka verksamheten och din egen utveckling. Vill du ha chansen till en internationell karriär så finns möjligheterna här, endast du sätter gränserna för dina mål. Du får jobba med hjälpsamma, jordnära människor i en mycket positiv miljö, både i och utanför din grupp. Företaget erbjuder sina anställda mycket goda förmåner.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Nikolina Börjesson på tfn: 0733-571799.
För att söka tjänsten, gå in på http://www.centric.eu/SE/Default/IT--Finance/Lediga-tjaenster?jobId=3585
Centric Professionals är ett bemanningsföretag med över 230 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. I Europa har Centric mer än 5000 anställda. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT, ekonomi och administration.
Centric - connect.engage.succeed.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229