OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vad vi erbjuder:
Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag.
På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet.
QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work.
Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågor eller funderingar kring detta är du välkommen att skriva till till hr@qd.se
Vi lägger mycket vikt på personliga egenskaper i denna rekrytering och hoppas hitta någon vars värdeord som ligger i linje med våra.
På QD rekryterar vi fördomsfritt och därför ber vi er att inte skicka med ett personligt brev.
Om rollen
I denna roll blir du en del av ett kundteam som består av tekniker med olika kunskapsnivåer samt en Service Delivery Coordinator. Med ett stort eget driv och med förståelse för kommunikation och service kommer du tillsammans med fantastiska kollegor få möjligheten att jobba varierat med alla tänkbara tekniker och i IT-miljöer.
I denna roll kommer du att ta emot och hantera ärenden med varierande svårighetsgrader som exempelvis konfiguration, felsöka kunders it miljö samt komma med förbättringsförslag. Vi söker dig som är senior tekniker och detta innebär även att du ska kunna agera mentor och bollplank mot dina kollegor och andra team inom Service Delivery. QD brinner för nära relationer och att skapa stort förtroende mellan oss som leverantör och kund. Du kommer att ha ett tekniskt ansvar hos flera av våra kunder och då även vara med i förändringsprojekt med tydlig koppling till kundnytta och behov. Rollen innefattar även viss beredskap som fördelas ut på alla tekniker.
Dina kvalifikationer
Du som person har arbetat som driftansvarig tekniker eller konsult i minst fem år och har erfarenhet av medelstora till stora IT-miljöer. Med en välutvecklad kommunikativ förmåga älskar du att ge service till interna och externa kunder och har förståelse för affären. Det är viktigt att du är självgående och strukturerad i ditt arbete med ett öga för kvalité.
Vi ser att du är van vid processorienterat arbete där du kan utveckla både processer, rutiner och arbetssätt samt kunna driva kundprojekt.
Som person har du goda eller mycket goda kunskaper:
• Windows Server och Active Directory
• Nätverk och nätverkstjänster som DNS, DHCP m.m.
• Microsoft 365 och Azure AD, Exchange Online, Sharepoint m.m.
Meriterande är goda kunskaper inom:
• Linux
• Powershell
• Virtualisering (vi jobbar främst med VMware, men andra plattformar förekommer)
• Publika molntjänster som Azure och AWS
• Lagring och backup
Utöver detta behöver du behärska svenska och engelska bra i tal och skrift, och erfarenhet/vana av att jobba med change management är meriterande (QD jobbar inom ramverket för ITIL).
Om QD:
Vi på QD är IT-partnern med den perfekta storleken! Som våra kunders helhetsleverantör av IT- och driftlösningar har vi ambitionen att skapa långsiktiga relationer där vi bidrar med proaktivitet och affärsnytta för verksamheten. Vare sig det gäller specifika tjänster som Servicedesk eller QD Cloud, eller en helhetsleverans av IT-avdelning som tjänst, gör vi alltid vårt yttersta för att leverera med hög kvalitet och ett personligt engagemang. Vi skapar förutsättningar för en bättre arbetsdag!
För oss på QD är det viktigt med flexibilitet och därför arbetar vi utefter en hybridarbetsplats vilket innebär minst 50% på kontoret och 50% på distans.
Vi ser fram emot din ansökan om du känner igen dig i rollen och brinner för att vara en del av QD. På QD rekryterar vi löpande så tveka inte med att ansöka redan på en gång så hör vi av oss!