OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning:
Rollen omfattar arbetsuppgifter som t.ex att implementera, uppgradera, felsöka och dokumentera tekniska plattformslösningar. Det ingår att konsultera, stödja och guida kunden i tekniska frågor. Vi verkar primärt inom den publika sektorn, där vi tar ansvar för driften av våra kunders IT-system.
Vi söker en erfaren och nyfiken tekniker som drivs av att hitta lösningar på gamla och nya problem. Du kommer få arbeta med teknisk felsökning i och runt applikationer tillsammans med ett fantastiskt team.
I rollen som Technical Specialist ingår uppgifter som:
Hantera 3rd-line incidenter & Problem (incident & Problem management) relaterade till gruppens ansvarsområde
Genomföra förändringar (change management) enligt kunds önskemål
Deltaga i major incidents-möten där man kan felsöka och identifiera påverkan kring sitt ansvarsområde
Projektarbete vid större förändringar i IT-miljön
Identifiera potentiella förbättringsarbeten och proaktivt skapa lösningsförslag
Förväntad erfarenhet och bakgrund:
I flera år arbetat med stora komplexa IT-miljöer inom AD och PKI
Meriterande om man har jobbat i en outsourcad IT-miljö tidigare
Van att arbeta med ITIL som ramverk
Erfarenhet inom Powershell-scriptning
Erfarenhet från arbete med någon projektstyrningsmodell är meriterande
Uppgraderingar av applikationer
Proaktivt arbete för att vidareutveckla kunders verksamhet genom att identifiera lösningsförslag
Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Tekniskt kompetensbehov:
Active Directory (AD)
Kunna Active Directory på djupet inklusive kunskap och förståelse för hela arkitekturen och kunna administrera denna som ”system admin”
Konfiguration av domänkontrollanter (sätta upp, avveckla och felsöka)
Sätta upp nya AD-domäner
Start: ASAP
Stop: 1 år (eller mer)
Kontaktpersoner på detta företaget
Elin Gheljai
0737269816
Jenny Frank
0728-560153
Elin Gheljai