OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Danfoss är ett ledande globalt företag som är experter på hydraulik. Genom framstående tekniska lösningar skapar dem produkter inom värme och kyla samt smarta elektriska lösningar för den ökade efterfrågan på stadsinfrastruktur i kombination med ambitiösa klimatmål!
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Senior Teknisk Support kommer du att vara en del av ett team på 5 person som sitter på deras kontoret i centrala Göteborg. Detta är inom affärsområdet Climate Solutions för den svenska marknaden, men det större teamet som helhet verkar internationellt. Tillsammans med dina kollegor kommer du vara ansvarig för att leverera service i toppklass till företagets kunder och ta emot en mängd olika teknikrelaterade ärenden. Du kommer att arbeta med telefon som främsta verktyg men även med mail, du plockar ärenden i det interna casesystemet och löser dessa löpande. Utifrån hur pass avancerade och svåra ärendena är så delas dessa upp internt.
För denna roll sköter vi på Clevry rekryteringsprocessen och sedan blir du direktanställd hos Danfoss. Vi beräknar att tillsätta rollen snarast möjligt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Kundsupport via mail och telefon
- Skapa och hantera offerter
- Besvara frågor gällande tekniska ärenden
- Samarbete med teamen inom Teknisk Support & Customer Service
Din profil
Vi söker dig som är en positiv lagspelare och är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift. Som person är du nyfiken, kommunikativ och lösningsorienterad. Vi ser gärna att du har arbetat inom service tidigare och möjligtvis har erfarenhet från kundtjänst. Vi söker vidare dig som har god systemvana och besitter ett teknisk intresse. Det är meriterande om du har arbetat i en liknande roll tidigare alternativt kommer från en teknisk utbildning eller ett teknisk arbete sedan innan. Ett krav för tjänsten är att du är bekväm med svenska och engelska i tal och skrift.
Om oss
I över 30 år har Clevry varit en game changer för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)