OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utveckla ICA Logistiks transportinköp? Trivs du i en roll med många kontakter både inom och utanför den organisation du jobbar för? ICA Logistiks inköpsfunktion söker en senior transportinköpare som är redo att ta sig an ett spännande uppdrag med stor möjlighet att påverka verksamheten. Har du några års erfarenhet från kvalificerat inköpsarbete och en gedigen kunskap om transportbranschen så är detta nästa utmaning för dig!
Vad kommer du jobba med?
Som transportinköpare/avtalsansvarig på ICA ansvarar du för samtliga avtal inom tilldelat köpområde. Det innebär att du tillsammans med den operativa verksamheten tar fram inköpsunderlag och att du leder förhandling med leverantör mot uppsatt målsättning. I implementeringsprocessen stöttar du driftverksamheten till att säkra målsättningen och säkerställer kunskapsöverföring kring affärsupplägget. Under avtalsperioden är verksamheten huvudansvarig för exekvering, medan du som avtalsansvarig följer upp avtal med leverantörerna och stödjer verksamheten i avtalsfrågor och eskaleringar.
Du kommer också delta i utvecklingen av ICA Logistiks inköpsverksamhet genom exempelvis bevakning och utvärdering av leverantörsmarknaden, strategifrågor för köpområdet och dess leverantörer samt trendspaning via branschforum, leverantörsträffar med mera. Vi utvecklar ständigt vår process och är också en viktig deltagare i olika ICA-interna forum, projekt och utredningar för att bidra till att effektivisera logistikverksamheten. För rätt person är möjligheterna mycket stora att delta i spännande frågor framöver!
Vem är du?
För att vara aktuell för denna roll har du relevant högskoleexamen eller motsvarande erfarenhet samt gedigen praktisk erfarenhet av liknande arbete inom transportbranschen. För att trivas i rollen ser vi att du är affärsmässig, ambitiös, strukturerad, självgående och kreativ. Analytisk förmåga och ha förmåga att snabbt förstå och applicera nya metoder, förutsättningar och fakta hjälper dig att bli framgångsrik i rollen.
En god kommunikativ förmåga i tal och skrift i kombination med people skills gör att du lätt knyter nya kontakter och bidrar till vårt positiva och prestigelösa arbetsklimat.
Vi ser att du har djup erfarenhet och brett kunnande från transport- och logistikbranschen samt erfarenhet av projektledning. Djupare förståelse för ekonomisk leverantörsbedömning är meriterande.
Vi finns där våra internkunder och leverantörer finns, vilket innebär att tjänsten kräver en del resor med övernattning. B-körkort är en förutsättning.
Om oss
Logistik Avtal är ICA Logistiks inköpsfunktion och ansvarar för att upphandla, följa upp och administrera avtal med externa leverantörer, främst gällande logistiktjänster.
Huvudfokus i våra avtalsportföljer riktas mot transporter (nationella och internationella), tredjepartslager, automationsutrustning, men också andra supporttjänster/utrustningar som ICA Logistik behöver för att bedriva en effektiv varuförsörjning till ICAs butiker.
Logistik Avtal är ett leveransfokuserat team som ständigt jobbar för att förbättra verksamheten, både genom att skapa smartare upplägg och i den egna inköpsprocessen.
Placeringsort
Kungälv är tilltänkt placeringsort, med Helsingborg eller Västerås som alternativ för Dig som bor närmare dessa orter.
Anställningsform
Vikariat, heltid
Sista ansökningsdag
Intervjuer sker löpande och vi ser framemot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 31 januari!
Kontaktperson
Lisa Wannelius Chef Logistik Inköp & Avtal; lisa.wannelius@ica.se.
Om ICA
ICA Gruppen är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med verksamhet inom mat och måltider, bank, apotek, specialvaror och fastigheter. ICAs värderingar grundar sig på enkelhet, engagemang och entreprenörskap. Balansen mellan individens drivkraft och kraften i det gemensamma är en del av vår framgång.
ICA Sverige är det största bolaget inom ICA Gruppen och driver dagligvaruhandel över hela landet tillsammans med fria ICA-handlare. Har du vilja och egna idéer finns en mängd möjligheter att lyckas hos oss.
ICA ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför.
ICA värnar om goda arbetsmiljöförhållanden för våra medarbetare. Vi har som målsättning att ha totalt rökfria arbetsplatser. Vi tillämpar drogtestning i samband med rekryteringsförfarandet.
Utdrag ur belastningsregistret kan komma att begäras, alternativt kontrolleras via extern part, i enlighet med gällande rutiner.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Försäljningschef Michael Johansson
070-3606241
Magnus Rehn
070-3999553
HR konsutl Sussi Anthav
076-8091863
Chef Helena Lundén
031-83 52 26
HR Jessica Magnusson
0303-571 78
Magnus Rehn
031-83 54 52
Chef Helena Lundén
031-83 5226
Chef Per-Ola Martinsson
031-83 53 92