Senior upphandlare till MKB

Senior upphandlare till MKB

Arbetsbeskrivning

Om verksamheten

MKB är ett av Sveriges största allmännyttiga bostadsbolag med över 300 anställda och ägs av Malmö stad. Med drygt 25 000 lägenheter och över 1 000 kommersiella lokaler är vi det största fastighetsbolaget i Malmö med ett värde på mer än 40 miljarder kronor. Vi har 32 procent av hyresmarknaden i staden och runt 60 000 Malmöbor bor i en MKB-lägenhet.

Vår vision är "Hem för var och en". Vi arbetar utifrån sex strategier för att nå dit: Social hållbarhet, Miljömässig hållbarhet, Attraktiv hyresvärd, Nyproduktion med rimliga hyror, Flexibilitet i arbetstid och arbetsställe samt Karriärutveckling och mångfald bland medarbetarna. Varje strategi har dels kortsiktiga mål för varje år, dels långsiktiga mål för 2030.

Vi lägger stor vikt vid att skapa både affärsnytta och samhällsnytta och har tre kärnvärden: modiga, enkla tillsammans som ligger till grund för vårt arbete i vardagen.

Vi arbetar aktivt med jämställdhets- och mångfaldsfrågor och är stolta över att vara det första HBTQ-certifierade fastighetsbolaget.

Är du en trygg upphandlare med god rutin att skriva förfrågningsunderlag och avtal? Har du vana att som projektledare ansvara för planering och genomförande av upphandlingar med skiftande komplexitet, företrädesvis tjänster? Vill du vara med och skapa framtidens boende för Malmöborna och arbeta i ett framgångsrikt, kundorienterat och expansivt fastighetsbolag? Då kan detta vara tjänsten som du söker.

Alla behöver en bra och trivsam plats att bo på. Som medarbetare på MKB får du vara med och utveckla bostadsmarknaden i Malmö, en uppgift som är både utmanande och mycket givande. Du blir en del i arbetet med att förverkliga vår vision "Hem för var och en" och delar du vår övertygelse lovar vi dig ett roligt jobb med möjlighet att göra skillnad och att utvecklas.



Om tjänsten

Vi på MKB Fastighets AB förstärker nu vår upphandlingsavdelning med en senior upphandlare.

Upphandlingsavdelningen är en av bolagets stödfunktion och är en del av fastighetsutvecklingsavdelningen. Enheten utgår från bolagets huvudkontor i centrala Malmö och består i dagsläget av 7 personer i olika roller såsom upphandlare, inköpsassistenter och inköpscontroller. Avdelningen upphandlar till största del tjänster. Enheten har en viktig samordnande funktion för bolagets inköp och upphandling.

Avdelningens uppdrag är bland annat att utveckla bolagets inköpsprocess, att genomföra bolagsövergripande upphandlingar och upphandlingar åt MKBs olika avdelningar, och att följa bolagets inköp samt förvalta våra elektroniska inköpssystem. I rollen som upphandlare rapporterar du till Upphandlingschefen.



Dina arbetsuppgifter

Arbetsuppgifter består i huvudsak av att som projektledare ansvara för planering och genomförande av upphandlingar med skiftande komplexitet, företrädesvis tjänster. Du kommer självständigt och i grupp upprätta och sammanställa förfrågningsunderlag och utkast till avtal samt ansvara för anbudsutvärdering tillsammans med sakkunniga beställare ute i organisationen. Du kommer vara en del i enhetens utveckling av arbetsprocesser och arbetssätt.



Rollen innefattar:

* Projektleda upphandlingsprojekt
* Upphandla enligt LOU
* Utveckling av arbetssätt och processer
* Vara behjälplig i upphandlingsfrågor till bolagets olika verksamheter



Din bakgrund

Vi uppskattar att du är serviceinriktad och kan skapa förtroende och goda relationer genom ett konsultativt arbetssätt. Du gillar att bidra till tillsammans i grupp och har en nyfiket ifrågasättande inställning.

Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom upphandling/inköp, eller annan för tjänsten relevant utbildning. För att lyckas i tjänsten bör du ha minst 5 års arbetslivserfarenhet av att självständigt leda och genomföra offentliga upphandlingar enligt LOU. I ditt arbete som senior upphandlare ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet av upphandling av fastighetsrelaterade tjänster.

Erfarenhet av projektledning ses som meriterande då du i upphandlingarna agerar som projektledare. Du bör även ha erfarenhet av att skriva analytiska utredningar, hantera komplexa upphandlingar och ha förmåga att se nya lösningar. Mycket god kommunikationsförmåga i såväl tal som skrift är ett krav då rollen har många kontaktytor.

Som person är du handlingskraftig och driven, strukturerad och har en god analytisk förmåga. Du tycker om att ha god struktur och ordning och reda runt dig. Du engagerar och är lyhörd för synpunkter samtidigt som du tar beslut när så krävs för verksamhetens bästa och driver saker framåt.



Kontakt och ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi gör urval löpande. Tjänsten söker du via ansökningslänken.

Kontakta gärna rekryteringskonsult Angela Ekelöf, angela.ekelof@jeffersonwells.se, om du har några frågor. Sista ansökningsdag är 4 september.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i rekryteringen då det är viktigt för oss att du blir en engagerad del i vårt team. Bakgrundskontroll kommer att genomföras innan tillsättning.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MKB Fastighet AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 augusti 2022
  • Ansök senast: 5 september 2022

Liknande jobb


Upphandlare/upphandlingsledare

Upphandlare/upphandlingsledare

14 november 2024

Upphandlingsstrateg

Upphandlingsstrateg

12 november 2024

Upphandlare

Upphandlare

11 november 2024