Senior upphandlare till MKB Fastighets AB

Senior upphandlare till MKB Fastighets AB

Arbetsbeskrivning

Om verksamheten

MKB är ett av Sveriges största allmännyttiga bostadsbolag med 370 anställda och ägs av Malmö stad. Med 26 400 lägenheter och 1 000 kommersiella lokaler är vi det största fastighetsbolaget i Malmö med ett värde på runt 48 miljarder kronor. Vi har 32 procent av hyresmarknaden i staden och runt 65 000 Malmöbor bor i en MKB-lägenhet.

Vår vision är "Hem för var och en". Vi arbetar utifrån sex strategier för att nå dit: Social hållbarhet, Miljömässig hållbarhet, Attraktiv hyresvärd, Nyproduktion med rimliga hyror, Flexibilitet i arbetstid och arbetsställe samt Karriärutveckling och mångfald bland medarbetarna. Varje strategi har dels kortsiktiga mål för varje år, dels långsiktiga mål för 2030.

Vi lägger stor vikt vid att skapa både affärsnytta och samhällsnytta och har tre kärnvärden: modiga, enkla, tillsammans som ligger till grund för vårt arbete i vardagen. Vi arbetar aktivt med jämställdhets- och mångfaldsfrågor och är stolta över att vara det första HBTQ-certifierade fastighetsbolaget, numera HBTQI.

Är du en trygg upphandlare med erfarenhet av att självständigt leda och genomföra offentliga upphandlingar? Har du vana av att agera som projektledare för genomförande av upphandlingar med skiftande komplexitet, företrädesvis tjänster och entreprenader? Har du god rutin att skriva förfrågningsunderlag och avtal? Vill du vara med och skapa framtidens boende för Malmöborna och arbeta i ett framgångsrikt, kundorienterat och expansivt fastighetsbolag?

Vi på MKB Fastighets AB förstärker nu vår upphandlingsavdelning med en senior upphandlare. Välkommen med din ansökan!

Alla behöver en bra och trivsam plats att bo på. Som medarbetare på MKB får du vara med och utveckla bostadsmarknaden i Malmö, en uppgift som är både utmanande och mycket givande. Du blir en del i arbetet med att förverkliga vår vision "Hem för var och en" och delar du vår övertygelse lovar vi dig ett roligt jobb med möjlighet att göra skillnad och att utvecklas.



Om tjänsten

På MKB pågår en utvecklingsresa där bolaget lyfter inköpsprocessen som en viktig fråga. Du får möjligheten att vara med och påverka bolagets inköpsprocess.

Upphandlingsavdelningen är en av bolagets stödfunktion och är en del av fastighetsutveckling. Enheten utgår från bolagets huvudkontor i centrala Malmö och består i dagsläget av 7 personer i olika roller såsom upphandlingschef, inköpsassistent, inköpscontroller och upphandlare. Avdelningen upphandlar till största del tjänster. Enheten har en viktig samordnande funktion för bolagets inköp och upphandling.

Avdelningens uppdrag är bland annat att utveckla bolagets inköpsprocess, genomföra kommunövergripande upphandlingar och upphandlingar åt bolagets förvaltningar, följa upp bolagets inköp samt förvalta bolagets elektroniska inköpssystem.



Dina arbetsuppgifter

Arbetsuppgifter består i huvudsak av att som projektledare ansvara för planering och genomförande av upphandlingar med skiftande komplexitet, företrädesvis tjänster. Du kommer självständigt och i grupp upprätta och sammanställa förfrågningsunderlag och utkast till avtal samt ansvara för anbudsutvärdering tillsammans med sakkunniga beställare ute i organisationen. Du kommer vara en del i enhetens utveckling av arbetsprocesser och arbetssätt.

Rollen innefattar:

* Projektleda upphandlingsprojekt
* Upphandla enligt LOU
* Utveckling av arbetssätt och processer
* Vara behjälplig i upphandlingsfrågor till bolagets olika verksamheter



Din bakgrund

Vi uppskattar att du är serviceinriktad och kan skapa förtroende och goda relationer genom ett konsultativt arbetssätt. Du gillar att bidra till tillsammans i grupp och har en nyfiket ifrågasättande inställning.

Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom upphandling/inköp, eller annan för tjänsten relevant utbildning. För att lyckas i tjänsten bör du ha minst 5 års arbetslivserfarenhet av att självständigt leda och genomföra offentliga upphandlingar enligt LOU. I ditt arbete som senior upphandlare ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet av upphandling av fastighetsrelaterade tjänster. Erfarenhet av projektledning ses som meriterande då du i upphandlingarna agerar som projektledare. Du bör även ha erfarenhet av att skriva analytiska utredningar, hantera komplexa upphandlingar och ha förmåga att se nya lösningar. Mycket god kommunikationsförmåga i såväl tal som skrift är ett krav då rollen har många kontaktytor.

Som person är du handlingskraftig och driven, strukturerad och har en god analytisk förmåga. Du tycker om att ha god struktur och ordning och reda runt dig. Du engagerar och är lyhörd för synpunkter samtidigt som du tar beslut när så krävs för verksamhetens bästa och driver saker framåt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i rekryteringen då det är viktigt för oss att du blir en engagerad del i vårt team. Bakgrundskontroll kommer att genomföras innan tillsättning.



Kontakt och ansökan

I denna rekrytering samarbetar MKB med Jefferson Wells, en del av ManpowerGroup.

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och personliga brev via annonsen på Jeffersonwells.se. Ansök så snart som möjligt då urval sker löpande. Sista ansökan är 26 juni.

Vill du ha mer information kan du kontakta rekryteringskonsult Angela Ekelöf, angela.ekelof@jeffersonwells.se.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sysav Industri AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 maj 2023
  • Ansök senast: 26 juni 2023

Liknande jobb


Upphandlare - vikariat

Upphandlare - vikariat

20 december 2024

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

17 december 2024

17 december 2024

17 december 2024