Senior utredare till Stockholm

Senior utredare till Stockholm

Arbetsbeskrivning

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1500 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Avdelningen utredning och analys är en avdelning inom division medborgarservice. Avdelningen ansvarar för utredningar och analyser, divisionens process för intern styrning och kontroll, divisionens processer för ekonomi- och verksamhetsstyrning, samordning av divisionens omvärldsbevakning m.m.

Som senior utredare arbetar du med att planera och genomföra utredningar och analyser. Du välkomnas till en verksamhet och en avdelning som är i stark utveckling och uppbyggnad och där du förväntas vara med och bidra till det arbetet. Innehållet i uppdragen är varierande och kräver förmåga att anpassa såväl ansats som insats utifrån innehåll, förväntat resultat och tidsmässiga förutsättningar.    

Huvudsakliga arbetsuppgifter

I rollen som senior utredare arbetar du med att planera och genomföra utredningar och analyser avseende utvecklingen av servicekontorsverksamheten, dels i form av regeringsuppdrag eller uppdrag från generaldirektören, dels divisionens egeninitierade uppdrag. Du arbetar även med att svara på remisser samt framtagande av interna styrdokument. Som utredare är du ett kvalificerat stöd till divisionsledningen. Du kommer till stor del att planera och utföra ditt arbete självständigt vilket medför stor frihet men även ett stort eget ansvar att nå uppsatta mål.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har


• Relevant akademisk examen eller kvalifikationer som bedöms likvärdiga
• Kunskap om och flerårig erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete
• God kännedom om Regeringskansliets arbetssätt
• Dokumenterad erfarenhet av att uttrycka dig väl i tal och skrift

Vidare ska du ha följande förmågor


• Att skapa ett gott samarbete med andra parter
• Att säkerställa kvalitet
• Att skapa struktur i ditt arbete

Övrigt
Anställningen är en tillsvidareanställning på 100 %. Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning. Anställningen är placerad i Stockholm.

Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast 23 januari 2022.

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.


Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Statens Servicecenter
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 december 2021
  • Ansök senast: 23 januari 2022

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024