Senior Verksamhets/Lösningsarkitekt, Remote

Senior Verksamhets/Lösningsarkitekt, Remote

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm alt. Remote
- Uppdragslängd: Ca. 6 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Projektet syftar till att se över samt implementera nya processer, systemstöd och leverantörer inom HR-området. Projektet har avslutat förstudiefas och påbörjar upphandlings- och implementationsfaser.

Personen skall vara övergripande Verksamhets/Lösningsarkitekt. Detta innefattar:
- Skapa samsyn och en gemensam målbild för önskad Verksamhets/lösningsarkitektur inom HR-området gällande lön, bemanningsplanering samt personaladministration.
- Övergripande ansvar att den lösning som väljs inom HR-området uppfyller Kundens verksamhetskrav.
- Vara sammanhållande och leda utvalda leverantörer inom lösningsarkitektur och säkerställa att alla levererar mot samma målbild. Om nödvändigt säkerställa att eventuella lösningskonflikter utreds och löses inom satta tidsramar.
- Bistå upphandlingsteamet med kompetens inom lösningsarkitektur och aktivt delta i leverantörsdiskussioner.
- Vara självgående och ansvara för leverans och deadlines inom området Verksamhets/lösningsarkitektur.
- Vara kommunikativ och kunna visa vägen inom lösningsarkitektur med god vana av att agera i större och komplexa transformationsprogram.
- Dokumenterad erfarenhet av förmågekartläggning och framtagande av värdeströmmar, facilitera workshops med många intressenter.
- God förståelse för hur förmågor och värdeströmmar påverkar tänkt systemarkitektur.
- I den här rollen är man en del av teamet och rapporterar till övergripande IT projektledare.


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Senior Verksamhets/Lösningsarkitekt med 10+ års erfarenhet av komplexa projekt med såväl verksamhets- som IT-delar.
- Tidigare erfarenhet av implementering av systemstöd/plattformar och specifikt inom område HR är ett krav.
- Mycket god samarbetsförmåga samt förmåga att självständigt navigera i komplexa organisationer


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 januari 2021
  • Ansök senast: 15 januari 2021

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


21 november 2024

20 november 2024

AI Risk Lead

AI Risk Lead

20 november 2024