OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 230 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför tänker vi nytt och använder den senaste tekniken för att förenkla och förbättra, utveckla och leverera IT-tjänsterna för den svenska socialförsäkringen. Välkommen till en av Sveriges största IT-avdelningar.
Vi söker strategisk verksamhetsutvecklare till IT-ledningsstaben med placering i Stockholm.
Verksamhetsutveckling, TBM, IT-ledningsstab
I rollen som senior verksamhetsutvecklare arbetar du med komplexa utredningar och som rådgivare till Områdeschef för ITLS, IT-stabschefen och IT-avdelningschefen. Du har ett självständigt ansvar att stödja IT-ledningen i ledningsarbetet på ett proaktivt sätt – såväl i det strategiska som i det löpande arbetet. I ansvaret ligger att arbeta med Försäkringskassans fortsatta implementation av TBM-ramverket och dess kopplingar till såväl Försäkringskassans kärnverksamhet som externa leveranser. Uppdraget avser att utifrån ett proaktivt förhållningssätt säkerställa kvalificerade beslutsunderlag. I rollen ingår kontakter med olika delar i organisationen eller externt.
Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande.
Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.
• har högskoleexamen inom IT-området eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har specialistkompetens och sakkunskap inom TBM-ramverket
• har flerårig erfarenhet från arbete i det aktuella området med utredningar på strategisk nivå i gränslandet av IT och styrning av verksamhet.
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat
• samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål
• har god organisatorisk förståelse och kan omsätta denna i verksamheten
• har god kommunikativ förmåga
• har goda kunskaper i svenska, i tal och skrift.
Det är meriterande om du
• har god erfarenhet av verktygsstödet Apptio
• har god förståelse för styrning av IT-verksamhet och dess processer.
• har erfarenhet av arbete från statlig myndighet.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
1 tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan kan komma att göra viss ekonomisk personkontroll innan anställning. För den här tjänsten krävs svenskt medborgarskap. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort är Stockholm.
Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs
Kontaktpersoner
Chef: Christer Lagergren, tel 010-1187053 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Julia Johansson, julia.johansson2@forsakringskassan.se (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackliga representanter är för ST: Mait Brandt , Saco-S: Amelie Johansson och Seko: Fredrik Bruhn. Dessa nås via vår växel 08-786 90 00.
Ansökan
Välkommen med din ansökan 2 januari 2023. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.
Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.