Arbetsbeskrivning
Har du en gedigen erfarenhet av verksamhetsutveckling och gillar att arbeta i en självständig roll? Trivs du i en miljö i förändring där du får arbeta nära verksamheten och bidra med stöd i olika utvecklingsarbeten? Då kan det här vara en roll för dig!
Vi söker nu en senior verksamhetsutvecklare till avdelningen för myndighetsstöd. Avdelningens uppgift är att leverera internt stöd och styrning till myndighetens övriga verksamhet. Myndigheten växer och har behov av att utveckla verksamheten i samband med tillväxten.
Om tjänsten
Som verksamhetsutvecklare hos oss arbetar du med att utreda behov, analysera och föreslå initiativ som utvecklar verksamheten. Du arbetar verksamhetsnära och kommer att initiera, samordna och genomföra olika utvecklingsinitiativ. I rollen ingår att presentera och kommunicera komplexa förändringsbehov i en verksamhet. Du kommer att bidra med innovativa metoder många med tonvikt inom digitalisering som utvecklar verksamheten. Arbetet är självständigt men kombineras med teamarbete med kollegor runt om på myndigheten.
Om dig
Vid rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att trivas och lyckas i rollen. Därför söker vi dig som arbetar målinriktat, gärna tar initiativ och fokuserar på att uppnå resultat. Du ser möjligheter i förändring och är van att själv ta ansvar för dina uppgifter och att driva processer framåt. I rollen kommer du ha många kontakter och vi förutsätter att du är kommunikativ och har en god samarbetsförmåga.
Vi söker dig som har:
• högskoleutbildning inom för arbetsuppgifterna relevant område
• minst tio års erfarenhet av arbete med och mycket goda kunskaper om digitalisering och verksamhetsutveckling
• minst sju års erfarenhet av arbete med uppdragsledning av utvecklingsinitiativ
• erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning
• flerårig erfarenhet av arbete som konsult
• mycket god kunskap i svenska och god kunskap i engelska i tal och skrift.
Det är meriterande för tjänsten om du har:
• erfarenhet av att leda utvecklingsinitiativ i en organisation i förändring
• erfarenhet av att leda workshops
• erfarenhet av arbete med att strukturerat fånga behov och genomföra krav- samt intressentanalyser.
Vad erbjuder vi?
Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen.
Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag.
På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss
Är du intresserad?
Frågor angående tjänsten besvaras av:
Avdelningschef Lena Carlsson: 010-106 09 52, vänligen ring mellan kl. 16.00-18.00
HR-specialist Elisabeth Axelsson: 010-106 08 98,
Fackliga representanter:
Fabian Göransson, Saco: 010-458 62 34
Ingela Gångfeldt, ST: 010-458 62 90.
Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 28 november 2024. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan.
Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Stockholm eller Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan de båda orterna.
En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen.
Om E-hälsomyndigheten
E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård.
Hos oss arbetar cirka 400 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se
Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.