OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varje år fattar Försäkringskassan 24 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.
Vill du ha ett samhällsviktigt uppdrag och är beredd att ta ansvar? Uppdraget är att säkerställa säkerheten och effektiviteten för de utbetalningar av ersättningar och bidrag som görs för Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten. Varje år gör vi över 50 miljoner utbetalningar motsvarande ca 600 miljarder kronor.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som verksamhetsutvecklare/PO ansvarar du för att driva och stödja kundorienterad verksamhetsutveckling inom ditt område, som bidrar till förverkligandet av Försäkringskassans vision och verksamhetsidé. Du har även ett ansvar att uppmärksamma områdets utvecklingsbehov och omsätta dessa till konkreta aktiviteter.
Område betalning ansvarar för att utveckla och förvalta Försäkringskassans betalningssystem och verksamhetsprodukter inom betalområdet. Vi söker en medarbetare som vill vara med och utforma, utveckla och förvalta Försäkringskassans verksamhetsprodukter, i nära samverkan med både kärnverksamhet och IT.
Som verksamhetsutvecklare/PO arbetar du självständigt i din roll och ansvarar för att driva, planera och genomföra större och mindre utvecklingsprojekt, likväl som förvaltningsaktiviteter. Arbetet innebär ett nära samarbete med övriga kollegor inom området, handläggande verksamhet och IT-team. Du arbetar över organisatoriska gränser inom myndigheten och representerar området i externa kontakter.
Vi söker dig som
• har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har flerårig erfarenhet från arbete inom aktuellt verksamhetsområde och eller verksamhetsutveckling
• har mycket goda kunskaper inom förändrings- och utvecklingsprocesser
• har goda kunskaper i projektledning och olika samverkansformer
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat
• har förmåga att skapa ett användbart nätverk
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• kommer med innovativa idéer och lösningar som främjar utveckling
• har god förmåga att kommunicera tydligt, strukturerat och genomföra effektiva presentationer.
Det är meriterande om du
• har flerårig erfarenhet av arbetat i större organisation eller inom statlig myndighet
• har erfarenhet av kravställning av större verksamhetskritiska system
• har flerårig erfarenhet av agila arbetsmetoder
• har erfarenhet av att ha planerat och genomfört större utvecklingsinitiativ och förflyttningar.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
2 tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Stockholm (Telefonplan) eller Östersund. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs
Kontaktpersoner
Chef: Johanna Ruthström, 010-114 18 62 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Stefan Svensson, tel 010-112 71 01 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Annika Borg, tel. 010-116 34 74, Saco-S: Johan Dahl, tel. 010 118 87 50, Seko: Johanna Grundström, tel. 010 115 30 44.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 2024-12-19. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist, via telefon, som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.