OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du mångårig erfarenhet av kundservice & Workforce Management med passion för det operativa perspektivet? Vill du vara med på en spännande förändringsresa så finns nu möjligheten när Swedbanks WFM-organisation växer.
Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att:
- Använda din seniora och mångåriga erfarenhet där du självständigt och tillsammans med andra, får driva utveckling av WFM-processer inom hela den kundmötande verksamheten som omfattar över 4000 anställda och miljontals årliga kundmöten i olika kanaler.
- Få fantastiska kollegor i den kundmötande verksamheten på ca 160 geografiska platser i landet där vi tillsammans främjar samarbete över organisatoriska gränser och tillsammans utvecklar verksamheten med målet att skapa kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet och resultat.
- Bidra till att Swedbanks kunder får möta rätt kompetens vid rätt tidpunkt, oavsett val av kanal
- Ta ansvar för att implementera, vidareutveckla och förvalta väl fungerande WFM-processer med särskilt fokus på det operativa planerings- och driftsperspektivet inom flera komplexa planeringsområden.
- Använda dina väl utvecklade ledarskapsförmågor till att bygga förtroende, inspirera och visa mod.
I denna roll behöver du:
- Vara en drivande person med minst 10 års framgångsrik och avancerad erfarenhet av taktiskt och operativt arbete inom kundservice med väl fungerande WFM-processer med fokus på planering, styrning och uppföljning
- Minst 5 års erfarenhet av att arbeta med WFM-verktyg.
- Telekomerfarenhet och förståelse för CTI/kommunikationsplattformar för distribution av distansmöten utvecklade i enlighet med COPC-standarder. Har du erfarenhet av Genesys Pure Engage/Genesys Cloud, Telia ACE eller liknande är det meriterande.
- Erfarenhet av ledarskap och förändringsledning där du framgångsrikt leder genom andra och i matris.
- Djup kunskap i arbetsrätt och förmågan att tolka kollektivavtal och riktlinjer som ligger till grund för bemanningsplanering och schemaläggning där du sedan kan omsätta det till praktiskt arbetet i din vardag.
- Mycket god analytisk förmåga där du ser samband i komplexa verksamheter och kan dra slutsatser baserat på datadriven analys.
- Ha god förmåga att förbereda och presentera beslutsunderlag till olika intressenter och målgrupper.
- Personliga egenskaper som gör att du har förmåga att etablera en tillitsbaserad relation med medarbetare, chefer och övriga bankens ledningsfunktioner med vår värdegrund öppen-enkel-omtänksam som kompass.
- Kunskap och erfarenhet av att effektivisera kundmötande verksamheter som leder till ökad kundnöjdhet och medarbetarnöjdhet genom effektiva WFM-processer i distansmöteskanaler såväl som fysiska kanaler.
På Swedbank är medarbetarna vår största tillgång. Vi har en kultur som bygger på respekt, inkludering och öppenhet, där varje medarbetares röst är viktig. Vi stöttar kontinuerlig utveckling. Du som arbetar hos oss leder din egen utveckling och hittar utmaningar som inspirerar dig. Vi värnar om ditt välmående och erbjuder en hållbar och flexibel arbetsmiljö. Som anställd ingår du i gruppgemensamt prestationsprogram och erbjuds tjänstepension, frivillig sjukförsäkring samt andra attraktiva förmåner. Vi arbetar genom våra värderingar: Öppen, Enkel och Omtänksam. Tillsammans levererar vi en positiv och unik upplevelse för våra kunder. Tillsammans gör vi skillnad.
Bli en del av vårt team och...
följ med på vår spännande utvecklingsresa som präglas av förändringsvilja, prestigelöshet, transparens, samarbete och kundfokus.
Du kommer ingå i det seniora WFM-teamet, där du får 9 kollegor med mycket senior erfarenhet från olika branscher. Totalt är vi 25 personer i WFM-enheten idag i olika roller. Hos oss är det full fart och stort fokus på kundmöten, personal och utvecklingsarbete i såväl långa som korta planeringshorisonter. Vi är ett fantastiskt team som trivs tillsammans, har nära till skratt och som gillar att prestera goda och kvalitativa resultat ihop.
Vi är fokuserade på att göra skillnad för kunden och den kundmötande personalen inom Swedbank där vi inte räds att ta oss an utmaningar. Vårt mål är att bidra till att skapa goda resultat, medarbetarnöjdhet och kundnöjdhet genom effektiva WFM-processer och samarbeten.
Min målsättning som ledare är att skapa en miljö som är inkluderande, engagerande och stimulerande där motiverade och självdrivande medarbetare trivs och vill utvecklas både självständigt och tillsammans med andra. Jag är målfokuserad, lösningsorienterad och relationsinriktad som person. Jag uppskattar öppna och raka dialoger där jag förväntar mig att du tar egna initiativ och har modet att utmana för att med din expertis bidra till att skapa värde för våra kunder, företag, kollegor och samhället. Jag stöttar dig och ger dig stor frihet att påverka din egen vardag och utveckling.
Jag söker nu efter ytterligare erfarna kollegor som tillsammans med oss vill fortsätta vår spännande resa med att implementera och utveckla WFM-processer i Swedbanks svenska bankverksamhet. Ta möjligheten att bli en del av Swedbanks Workforce Management enhet." Åse Holmstedt, din framtida chef.
Vi ser fram emot din ansökan senast den 2022-06-10.
Arbetsplats: Enligt överenskommelse
Kontaktpersoner
Rekryterande chef: Åse Holmstedt, +46 72 504 28 02
SACO: Anna Hermansson, +46 70 371 55 10
Finansförbundet: Louise Johansson, +46 35 15 07 90
Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.
Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.
LI-Hybrid