Seniora assistenter

Arbetsbeskrivning

Riksgälden söker seniora assistenter
Lockas du av att jobba med omväxlande och utvecklande arbetsuppgifter i en kvalificerad administrativ roll? Vi söker två seniora assistenter som har kompetens och erfarenhet av att stötta chefer i ledningsfunktion inom statlig verksamhet.

Hos oss gör du samhällsnytta. Riksgälden spelar en viktig roll i samhällsekonomin och på den svenska finansmarknaden. Vi bidrar till att statens betalningar och finansiering hanteras effektivt och att det finansiella systemet är stabilt.

Riksgälden erbjuder en arbetsplats där egna initiativ och idéer uppmuntras. Möjligheten att påverka är stor och kraven på kvalitet genomgående, samtidigt som en sund balans mellan privatliv och arbetsliv uppmuntras.

Arbetsuppgifter

I rollen som senior assistent kommer du att vara ett stöd till chefer. Du bidrar till en bra ledningsfunktion genom att strukturera, driva och till stor del samordna arbetet.

I tjänsten ingår bland annat att:


• Ansvara för kvalificerad administration – utveckla bra strukturer och bidra med effektiviseringsåtgärder
• Ansvara för mötesplanering, både interna och externa möten
• Planera och förbereda konferenser
• Hantera och samordna kontakter såväl internt som externt
• Vara ett stöd vid faktura, budget- och prognosarbete
• Hantera resebeställningar/bokningar
• Diarieföra handlingar
• Vara ett stöd för cheferna för att säkerställa en bra introduktion för nyanställda
• Bistå i rekryteringsadministration

Kompetensprofil och personliga egenskaper

Vi söker dig som har en gedigen erfarenhet av kvalificerade assistentuppdrag för chefer i ledningsfunktion inom statlig verksamhet. Du har en formell utbildning som vi bedömer relevant för tjänsten. Det är en merit om du arbetat som stöd till chefer vid budget och prognosarbete. Du hanterar normalt förekommande programvara i Windowsmiljö som till exempel MS Office, Adobe med flera. Du har lätt för att sätta dig in i nya system. Du har erfarenhet av granskning och kontering av fakturor, gärna i Visma Proceedo.

Du är van att skriva texter och strukturera information i protokoll etc. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

För att lyckas i rollen behöver du vara serviceinriktad, organiserad, strukturerad och ha förmåga att samordna arbete för att skapa ett väl fungerande ledningsstöd. Du har hög integritet, ett personligt driv och ett starkt engagemang för att leverera ett högkvalitativt administrativt stöd. Du är van att arbeta självständigt men samarbetar bra med andra, då du har en god social och kommunikativ förmåga. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.



Tjänsten är säkerhetsklassad och svenskt medborgarskap är därför ett krav.
Vi tillämpar normalt sex månaders provanställning. Arbetspsykologiska tester kommer att ingå som en del av rekryteringsprocessen.

Kontakt

Om du har frågor är du välkommen att ringa Kristina Davidsson, avdelningschef Stöd, 08-613 46 46 eller kristina.davidsson@riksgalden.se alternativt kontakta Jessica Palm, ekonomichef, 08-613 45 82 eller jessica.palm@riksgalden.se

Ansökan

Välkommen med din ansökan via www.riksgalden.se/jobb senast 31 juli 2018. Bifoga CV och personligt brev. Ange referens RG 2018/518.

Urvalet av kandidater sker löpande.



Vi erbjuder dig en arbetsplats med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter. Riksgälden spelar en viktig roll i samhällsekonomin och på den svenska finansmarknaden. Vi bidrar till att statens pengar och finansiering hanteras effektivt och att det finansiella systemet är stabilt. I uppdraget ingår att vara statens internbank, förvalta statsskulden och ge statliga garantier och lån. Riksgälden ansvarar också för statens bankkrishantering och insättningsgarantin. Vårt kontor finns i centrala Stockholm. Vår vision är att tillsammans göra Riksgälden till en förebild både i Sverige och internationellt. Våra värderingar präglas av öppenhet, trygghet och professionalitet i utförande av vårt arbete. Riksgälden strävar efter att vara en hållbar och attraktiv arbetsgivare, där mångfald, olika erfarenheter, kompetens och bakgrunder tas tillvara.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Norström, Upplåningschef
0705485299
Jörgen Eklund, Kommunikationschef
08 613 45 95
Eva Cassel, Avdelningschef
08-613 47 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Riksgälden Stockholm
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 29 juni 2018

Besöksadress

Jakobsbergsgatan 13
None

Postadress

Jakobsbergsgatan 13
Stockholm, 10374

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024