SEO-specialist till Di-gruppen

SEO-specialist till Di-gruppen

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med att bygga och utveckla digitala produkter som ska möta framtidens användare, och samtidigt få uppleva känslan att ditt arbete når ca 6 miljoner användare varje månad? Gillar du att att jobba i starka, tvärfunktionella och självstyrande team med fokus på användaren? Då är det dig vi söker till Di-gruppens utvecklingsavdelning! Vi söker dig som vill jobba med några av Sveriges största plattformar på Google. Du lockas av att hitta de optimala sökstrategierna för varumärken som ingår i Di-gruppen såsom Dagens industri, Resume, Dagens Medicin, Dagens Media, Aktuell Hållbarhet, Fastighetsnytt mfl.

Om oss

Vi vill genom journalistik, berättelser och kunskap göra de samhällen vi verkar i öppnare, intressantare, mer välinformerade och roligare. Vårt mål är att vara ett ovärderligt verktyg och ge affärsnytta till alla i näringslivet. Tillsammans i teamen skapar vi därför attraktiva, engagerande och långsiktigt hållbara produkter som värnar och stödjer vår publicistiska vision. Vi är ett glatt gäng, som tillsammans vill utveckla konsumentnära produkter. Vi värderar självorganiserande team, transparens och coachande ledarskap eftersom vi tycker att beslut ska fattas så nära de som ska utföra besluten som möjligt.

Vad vi kan erbjuda dig

Vi vill att kvalitetsjournalistik ska synas högst hos Google, så att funderingar folk googlar får besvaras av kloka människor. Som SEO-specialist för Di-gruppen driver du projekt som består av löpande analyser, planering, optimering och uppföljning av det redaktionella innehållet samt jobbar med teknisk SEO. Du jobbar tätt ihop med vår andra SEO-specialist Natalia Granath och chef för rollen är vår team lead Nadra Mechouk. Hos oss är du en del av utvecklingsteamet och arbetar nära utvecklare och UX-are för att driva igenom tekniska SEO-förändringar och få saker gjorda snabbt. Du blir en spindel i nätet mellan tech, redaktion och marknad som implementerar SEO i alla steg.

Vad vi hoppas du kan erbjuda oss

För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du är självgående, prestigelös och flexibel samt har förmågan att samarbeta.

- Du behärskar alla de nödvändiga verktygen som krävs för SEO i stor skala.
- Du är van att samarbeta med UX, copywriters och utvecklare för att säkerställa att vårt innehåll är SEO-optimerat och att vår kod är logisk, förutsägbar och lättillgänglig för crawl och indexering.
- Du van att jobba både operativt och strategiskt.
- Du följer trender i sökbeteenden och konsumentbeteenden.

Du behärskar det svenska språket bra i tal och skrift.

Bonnier News vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Ansökan sker genom "ansök nu"-knappen här på sidan. Vi tar inte emot CV via mail. Välkommen med din ansökan!



Inom Bonnier News värnar vi om det fria ordet och gör skillnad genom journalistik som når och berör många. Vi är Sveriges ledande mediehus med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Local har vi även ett stort lokalt engagemang - från Sydsvenskan i söder till Örnsköldsviks Allehanda i norr. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat m.fl. Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre - som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dagens Industri
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 oktober 2020
  • Ansök senast: 11 april 2021

Liknande jobb


Vikarierande kommunikatör

17 september 2024

CHANNEL MARKETING LEAD

16 september 2024

16 september 2024

16 september 2024