OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jag är en man på 62 år som är medlem i MejDej-kooperativet, eftersom jag vill ha en självvald och självstyrd assistans. Jag har nu fått besked om fler beviljade assistanstimmar och behöver därför ytterligare en assistent. Du kommer att jobba två veckor och vara ledig två veckor. De veckor du är i tjänst arbetar du 28 timmar per vecka och har en journatt. MejDej-kooperativet åtar sig arbetsgivarskapet för personliga assistenter. Medlemmarna väljer själva sina assistenter, schemalägger assistenterna samt bestämmer över arbetsinnehållet. Vi strävar efter att ha en så god kompetens hos våra anställda, som möjligt och vi är måna om att såväl medlemmar som anställda, ska känna sig tillfreds med oss som assistansanordnare och arbetsgivare. Som anställd har du möjlighet att ta del av de utbildningar som vi erbjuder våra anställda samt subventionerad friskvård. Du kan hitta mer information på vår hemsida; www.mejdej.se MejDej-kooperativet är en IfA-godkänd verksamhet (www.intressegruppen.info) Kooperativet har 57 medlemmar och ca 350 anställda assistenter. Jag har Huntingtons sjukdom (du kan läsa om huntingtons på www.socialstyrelsen.se/mindre kända diagnoser), vilket bland annat innebär att jag har dålig balans, har ett otydligt tal och får sondmatning. Det betyder att jag behöver hjälp med det mesta i den dagliga livsföringen såsom toalettbesök, av- och påklädning, matlagning, vid måltider, sondmatning, förekommande hushållssysslor, kommunikation mm. Tillsammans med min familj bor jag i Åstorp. Mina intressen är bowling, promenader, bio och föreningsaktiviteter. Jag är socialt aktiv och tycker om att vara utomhus så det hoppas jag att även du tycker om. Även om jag tycker mycket om att vara aktiv behövs också stunder med lugn och ro! Som personlig assistent förväntar jag mig att du är lyhörd, trygg och säker i dig själv. Du ska även ha god förståelse för vad god omvårdnad är, såväl fysisk som psykisk. Under arbetstid är du rökfri! Du är välkommen att skicka din ansökan via mail. Vi vill gärna att den innehåller ett personligt brev och en kortfattad meritförteckning med uppgifter om referenser. Tillträde snarast!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Assistanssamordnare Maria Gunnarson
044-781 51 00
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 18
0734-484941
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Verksamhetsledare Agneta Ryfelt
044-781 51 00
Assistanssamordnare Maria Gunnarson
044-781 51 00
Personaladministratör Eva Arvidsson
044-781 51 11
Verksamhetsledare Elisabet Edelbring
044-781 51 18
0734-484941
Verksamhetsledare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Arbetsledare Eva Arvidsson
044-781 51 11