Seriös och kvalificerad personlig assistent

Arbetsbeskrivning

Jag söker två assistenter för att min assistentgrupp ska bli komplett. Arbetet innebär dagpass och vissa av passen är 11-timmarspass medan andra endast är 5 timmar. Arbetet är förlagt till både vardagar och helgdagar. Tjänsterna är deltid cirka 75 %-80 %. Jag är en kvinna på drygt 30 år som lever ett tillbakadraget liv hos min familj och husdjur i villa med stor trädgård på Bjärehalvön. På grund av en medfödd muskelsjukdom behöver jag personlig assistans dygnet runt. Jobbet som assistent hos mig innebär att du är mina förlängda armar och ben. Det jag behöver hjälp med är alla fysiska moment som kan förekomma. Det kan gälla allt från handräckning till personlig hygien. Tänker, planerar o strukturerar mitt liv gör jag själv! Som assistent är du med mig hemma, i naturen, på stan eller var jag än befinner mig. Mestadels är jag hemma och tar det lugnt vilket innebär att du ska ha förmågan att sitta ned och bara ta det lugnt och sysselsätta dig själv, även om det stundvis händer mycket. Du måste kunna känna dig bekväm med båda delar och ha mycket tålamod. Eftersom kommunikation är en viktig del av arbetet är det viktigt med goda språkkunskaper. Du behöver inte ha jobbat som assistent tidigare, men måste vara bra på att följa mina instruktioner och att vara observant detta för att det är av största vikt att allting blir utfört på mitt sätt. Störst vikt läggs vid personlig lämplighet. Som person bör du: - ha god fysik, då lyft förekommer o även god hälsa då jag själv är infektionskänslig. - ha förståelse för min och min familjs personliga integritet - kunna vara i bakgrunden, men ändå finnas i närheten NÄR jag behöver hjälp - ha funnit din egen roll i livet och kunna ta ansvar - vara praktiskt lagd och pysslig - vara icke-rökare och ej allergisk mot pälsdjur(katt finns) - vara punktlig - vara flexibel och lätt kunna anpassa dig efter olika situationer - kunna förstå muntliga instruktioner - Vara serviceminded och inte se detta som ett vårdyrke Du bör ha körkort. Välkommen med din ansökan, som jag vill innehåller ett personligt brev tillsammans med en kortfattad meritförteckning, till mailadressen nedan! Eftersom jag bestämt mig för en självstyrd assistans är jag medlem i MejDej-kooperativet och kooperativet åtar sig arbetsgivarskapet för mina assistenter. Det är jag själv, i egenskap av arbetsledare, som väljer assistenter, schemalägger assistenterna samt bestämmer över arbetsinnehållet. Kooperativet strävar efter så god kompetens som möjligt för sina anställda och är måna om att såväl medlemmar som anställda ska känna sig tillfreds med MejDej-kooperativet som assistansanordnare och arbetsgivare. Som anställd har du möjlighet att ta del av de utbildningar som erbjuds samt av den subventionerade friskvården. Mer information finner du på vår hemsida www.mejdej.se. MejDej-kooperativet är en Ifa-godkänd verksamhet (www.intressegruppen.info) Kooperativet har 57 medlemmar och cirka 350 anställda assistenter.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 00 0734-484941
Assistanssamordnare Maria Gunnarson
044-781 51 00
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 18 0734-484941
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 00 0734-484941
Verksamhetsledare Agneta Ryfelt
044-781 51 00
Assistanssamordnare Maria Gunnarson
044-781 51 00
Personaladministratör Eva Arvidsson
044-781 51 11
Verksamhetsledare Elisabet Edelbring
044-781 51 18 0734-484941
Verksamhetsledare Elisabet Edelbring
044-781 51 00 0734-484941
Arbetsledare Eva Arvidsson
044-781 51 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MejDej-kooperativet
  • 2 platser
  • Deltid
  • Publicerat: 11 september 2008
  • Ansök senast: 11 oktober 2008

Besöksadress

Kockumsgatan 6
None

Postadress

Box 503
KRISTIANSTAD, 29125

Liknande jobb