OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HR-Byrån i Mälardalen söker nu efter en 2nd line IT-tekniker med fokus på server-, och klient till Accesit som behöver utöka IT-avdelningen. Du är en serviceinriktad person med stor kunskap och ett brinnande intresse för IT.
Om tjänsten:
Detta är en heltidstjänst inom kund-, och medarbetarservice som är något Accesit ser på som något oerhört värdefullt. I denna mycket varierande roll kommer du få arbeta med teknik såväl på ytan som på djupet -och givetvis också med människor och de vanliga problemställningar som kan uppstå på användarsidan. Företagets målsättning är att inte att bara hjälpa kunderna utan genuint omhänderta och serva dem på absolut bästa sätt vilket kräver ett team i världsklass! Rollen innebär att du hjälper såväl kollegor och som kunder såväl från distans som på plats. Ansvar och arbetsuppgifter Dina samlade arbetsuppgifter kommer att bl.a. bestå av att konfigurera, uppgradera och underhålla såväl fysiska-, som molnservrar och virtuella maskiner inkl. AVD (med tillhörande tjänster) såväl från distans som på plats hos kund. Andra typiska arbetsuppgifter är vanlig användarsupport, ERP-uppgraderingar och klientinstallationer samt att säkerställa att kundernas IT-miljö (servrar, klienter, applikationer och nätverk) är patchade och välmående vilket bl.a. sker genom RMM, Antivirus, 365-genomgång, nätverksdashboards etc.
Vem söker vi?
Vi söker dig som är serviceinriktad med ett tydligt intresse för IT. Som person är du ansvarstagande, kommunikativ, självgående och social. Dina tekniska kunskaper är lika viktiga som din inställning och känsla för att utföra ett ansvarsfullt arbete och att främja alla parters utveckling. För att lyckas i rollen tror vi att du bl.a. besitter följande erfarenheter och kompetenser:
- Minst 5 års samlad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- Självständigt kunna konfigurera serverlösningar samt migrera servermiljöer. Har du arbetat med Microsoft AVD tidigare är detta meriterande
- Tydlig kunskap inom virtualisering. Mer djupgående kunskap för att ex. kunna felsöka och åtgärdshantera är meriterande
- Tidigare erfarenhet kring uppsättning, drift och underhåll av diverse ERP-system såsom Hogia, Visma, Pyramid, Monitor m.fl.
- Vana av uppsättning & hantering av AD inkl. Azure Active Directory
- Grundläggande till goda nätverkskunskaper, en relevant nätverksutbildning är meriterande
- Tidigare erfarenhet av diverse 365-tjänster
- Är du certifierad Microsoft MS Azure Administrator är detta mycket meriterande
- Mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Goda kunskaper inom engelska är meriterande
- Innehar B-körkort då tjänsten stundtals innebär besök hos kund
Vi erbjuder:
Utöver en riktigt bra grundlön samt andra goda förmåner kan vi erbjuda en otroligt rolig och satsande arbetsplats med varierande arbetsuppgifter och möjlighet att arbeta med den senaste tekniken. Utbildning och kompetensförbättring är viktigt för oss och vi hoppas att du ser lika positivt på detta som vi.
Om Accesit:
Accesit är ett mycket framgångsrikt och aktivt IT-företag med kunder över hela Mälardalen vars affärsidé består av att ständigt förbättra kundernas effektivitet och lönsamhet genom att vara en påläst, trygg och marknadsuppdaterad IT-leverantör. Företaget omsätter 40MSEK genom 17st viktiga medarbetare och har med högsta kreditvärdighet flera år nu inlett en mycket expansiv period med en planerad och omfattande personalökning på samtliga avdelningar. Som en flerfaldigt certifierad silverpartner till Microsoft inom flera områden så arbetar vi nu ännu tydligare och aktivare för att förstärka oss ytterligare inom detta. Du kommer vara en otroligt viktig faktor till detta vilket också gör att din utveckling förväntas accelerera ytterligare! Förutom drivna och duktiga kollegor som har roligt tillsammans och brinner för det de gör kan vi även erbjuda dig en härlig gemenskap och en varierad vardag i ett välmående bolag som växer.
Ansökan:
Rekryteringsarbetet sker löpande under hela ansökningstiden och sista dag för ansökan är den 12 december 2021. I denna rekryteringsprocess samarbetar Accesit Norden AB med HR-Byrån i Mälardalen AB. För att söka tjänsten så bifogar du CV och personligt brev i din ansökan. För mer information om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare matilda@hrbab.se