OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Har du teknisk bakgrund, god kommersiell affärsförståelse och erfarenhet av distribution och logistik? Brinner du för att samarbeta med stora organisationer och upprätthålla långsiktiga partnerskap? Vill du vara en del av ett ambitiöst och kundorienterat team?
Som Service Account Manager (SAM) inom Customer Services hos SSI Schäfer kommer du att samarbeta med våra kunder kring drift och optimering/utveckling av automatiserade lagerlösningar på hård- och mjukvarusidan. Du är företagets person utåt och ser till att bygga och upprätthålla relationer med våra kunder. Tillsammans med kunderna och dina kollegor ser du till att lösningarna stödjer kundaffärerna nu och i framtiden. Du är en del av ett större team som täcker regionen Nordeuropa.
I rollen reser du runt en del till våra kunder men kan med fördel utgå från Coops nya automatiserade lager i Eskilstuna.
På SSI Schäfer använder vi den senaste tekniken inom logistiklösningar, robotar och automatiseringar när vi tillsammans med Coop bygger denna arbetsplats helt enligt vår vision ”think tomorrow”.
SSI Schäfer är en internationell koncern och du får en stor kontaktyta både internt och externt.
Arbetsplats: Värnvägen 10, Eskilstuna
Arbetstider: Dagtid/Hybrid
Vänligen ansök på www.randstad.se, senast 2023-12-17.
Har du frågor, vänligen kontakta Rekryteringskonsult kajsa.bjorkman@randstad.se eller emma.bergvall@randstad.se
För oss är det viktigt att all kompetens och kompetens på arbetsmarknaden tas tillvara. Vi välkomnar alla sökande och strävar efter mångfald.
Ansvarsområden
Som Service Account Manager (SAM) inom Kundtjänst kommer du att samarbeta med kunderna kring drift och optimering av automatiserade lagerlösningar på hård- och mjukvarusidan. Du är företagets person utåt och ser till att bygga och upprätthålla relationer med våra kunder. Tillsammans med kunderna och dina kollegor ser du till att lösningarna stödjer våra kundaffärer nu och i framtiden. Du ingår i ett större team som täcker regionen Nordeuropa.
I tjänsten som Service Account Manager (SAM) har du bland annat ansvar för:
Att säkerställa fullgörande av avtalsförpliktelser – det vill säga att kunden får de överenskomna tjänsterna i överenskommen kvalitet.
Regelbundna möten med relevanta intressenter hos kunder och internt i SSI för att säkerställa ovanstående. Beroende på behov kan mötesfrekvensen gå från dagligen, veckovis, månadsvis till halvårsvis. Oftast hålls statusmöten vecko- och månadsvis. Mötena sker både på plats och distans – beroende på aktuella behov.
Det kommersiella ansvaret för dina kunder. Det omfattar bl.a. godkännande av offerter och kontrakt i samarbete med övriga organisationen.
Löpande rådgivning kring tjänster, anpassningar, förbättringar, underhåll och servicelösningar som matchar kundernas nuvarande och framtida behov.
Att utveckla långsiktiga relationer och samarbete med kunder samt förvalta och utveckla kundportföljen.
Att hålla dig informerad om dina kunder, marknaden och aktivt dela den med övriga interna och externa intressenter.
Underhåll av masterdata i relevanta system.
Arbetstider
08:00-17:00
Kvalifikationer
För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du har:
En relevant teknisk och kommersiell bakgrund
Gärna utbildning som maskinist, ingenjör eller tekniker med merkantil överbyggnad.
Du har erfarenhet av teknisk service och försäljning.
Erfarenhet av drift och realisering av större intralogistiksystem/projekt.
Allmän kunskap om IT-system i allmänhet, gärna WMS/MFS/PLC/Visualisering och samspelet med affärssystem/värdsystem.
Kunskap om branscher som läkemedel, detaljhandel, produktion och e-handel.
Erfarenhet av att utveckla kunders affärer genom god affärs- och processförståelse.
Kunskaper om CRM (gärna Salesforce), ERP (gärna AX/365) på användarnivå, samt MS Office.
Flytande i tal och skrift på både svenska och engelska
Det är meriterande om du har goda kunskaper i de nordiska språken
Det är en förutsättning att du kan arbeta självständigt (men också är en lagspelare), att du är seriös och har bra koll på situationen. Du inger förtroende och är bra på att kommunicera både internt och externt. Det är viktigt att du fokuserar på kvalitet och arbetar på ett strukturerat sätt. Du besitter en bra dos humor och har ett bra driv samt ambitioner att lära dig nya saker och utveckla dig själv. SSI Schäfer har en stor produktportfölj som kontinuerligt utvecklas.
Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044