Service account manager

Service account manager

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du teknisk bakgrund, god kommersiell affärsförståelse och erfarenhet av distribution och logistik? Brinner du för att samarbeta med stora organisationer och upprätthålla långsiktiga partnerskap? Vill du vara en del av ett ambitiöst och kundorienterat team?
Som Service Account Manager (SAM) inom Customer Services hos SSI Schäfer kommer du att samarbeta med våra kunder kring drift och optimering/utveckling av automatiserade lagerlösningar på hård- och mjukvarusidan. Du är företagets person utåt och ser till att bygga och upprätthålla relationer med våra kunder. Tillsammans med kunderna och dina kollegor ser du till att lösningarna stödjer kundaffärerna nu och i framtiden. Du är en del av ett större team som täcker regionen Nordeuropa.
I rollen reser du runt en del till våra kunder men kan med fördel utgå från Coops nya automatiserade lager i Eskilstuna.
På SSI Schäfer använder vi den senaste tekniken inom logistiklösningar, robotar och automatiseringar när vi tillsammans med Coop bygger denna arbetsplats helt enligt vår vision ”think tomorrow”.
SSI Schäfer är en internationell koncern och du får en stor kontaktyta både internt och externt.
Arbetsplats: Värnvägen 10, Eskilstuna
Arbetstider: Dagtid/Hybrid
Vänligen ansök på www.randstad.se, senast 2023-12-17.
Har du frågor, vänligen kontakta Rekryteringskonsult kajsa.bjorkman@randstad.se eller emma.bergvall@randstad.se
För oss är det viktigt att all kompetens och kompetens på arbetsmarknaden tas tillvara. Vi välkomnar alla sökande och strävar efter mångfald.

Ansvarsområden
Som Service Account Manager (SAM) inom Kundtjänst kommer du att samarbeta med kunderna kring drift och optimering av automatiserade lagerlösningar på hård- och mjukvarusidan. Du är företagets person utåt och ser till att bygga och upprätthålla relationer med våra kunder. Tillsammans med kunderna och dina kollegor ser du till att lösningarna stödjer våra kundaffärer nu och i framtiden. Du ingår i ett större team som täcker regionen Nordeuropa.

Arbetstider
08:00-17:00


Kvalifikationer
För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du har:
 En relevant teknisk och kommersiell bakgrund
 Gärna utbildning som maskinist, ingenjör eller tekniker med merkantil överbyggnad.
 Du har erfarenhet av teknisk service och försäljning.
 Erfarenhet av drift och realisering av större intralogistiksystem/projekt.
 Allmän kunskap om IT-system i allmänhet, gärna WMS/MFS/PLC/Visualisering och samspelet med affärssystem/värdsystem.
 Kunskap om branscher som läkemedel, detaljhandel, produktion och e-handel.
 Erfarenhet av att utveckla kunders affärer genom god affärs- och processförståelse.
 Kunskaper om CRM (gärna Salesforce), ERP (gärna AX/365) på användarnivå, samt MS Office.
 Flytande i tal och skrift på både svenska och engelska
goda kunskaper i de nordiska språken (meriterande)

Det är en förutsättning att du kan arbeta självständigt (men också är en lagspelare), att du är seriös och har bra koll på situationen. Du inger förtroende och är bra på att kommunicera både internt och externt. Det är viktigt att du fokuserar på kvalitet och arbetar på ett strukturerat sätt. Du besitter en bra dos humor och har ett bra driv samt ambitioner att lära dig nya saker och utveckla dig själv. SSI Schäfer har en stor produktportfölj som kontinuerligt utvecklas.

Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 november 2023
  • Ansök senast: 17 december 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Account Manager

Account Manager

20 december 2024

20 december 2024

20 december 2024

20 december 2024