Service Administrator

Service Administrator

Arbetsbeskrivning

Swegon Group AB, ägt av det på Stockholmsbörsen listade Investment AB Latour, är en marknadsledande leverantör inom området inomhusklimat, som erbjuder lösningar för ventilation, värme, kyla och klimatoptimering, samt uppkopplade tjänster och teknisk expertis. Swegon har dotterbolag och distributörer över hela världen och 16 produktionsenheter i Europa, Nordamerika och Indien. Företaget har mer än 2 600 anställda och hade 2019 en omsättning på 6 miljarder SEK.

Norrköping
Om tjänsten
I rollen som Administratör på Swegon arbetar du i en social och koordinerande roll i nära samarbete med dina kollegor. Du blir en del av teknikavdelningen på Region Mellan som, förutom dig, består av 9st tekniker samt en avdelningschef. Du kommer även att ingå i ett administrativt team med kollegor runt om i landet. Tillsammans arbetar ni med att stötta teknikerna på bolaget med administrativa uppgifter så som:


• Orderhantering
• Återrapportering
• Fakturering, leverantörsfakturering
• Övrig administration

I tjänsten ingår även visst säljstöd med arbetsuppgifter så som:


• Fakturahantering
• Godssökning

Tjänsten är ett heltidsvikariat med placering på vårt kontor i Norrköping. Du rapporterat till Avdelningschef. Vikariatet sträcker sig från februari 2021 och cirka ett år framåt.

Din profil
Till Swegon söker vi dig som är ansvarstagande, nyfiken och serviceinriktad. Du arbetar på ett strukturerat sätt, tar egna initiativ och värdesätter noggrannhet. Du sprider positiv energi på din arbetsplats och samarbetar väl med dina kollegor.

Du är kommunikativ och uttrycker dig väl på svenska och engelska i tal och skrift. Du är en van datoranvändare och har arbetat i något orderhanteringssystem tidigare. Om du har erfarenhet av att arbeta i M3 och/eller Excel är det meriterande. Vidare har du som söker en fullständig gymnasieutbildning och vi ser gärna att du studerat någon eftergymnasial kurs eller utbildning inom relevant område.

Vi erbjuder
En spännande tjänst med möjligheter att kunna påverka din roll med varierande och intressanta arbetsuppgifter. Med våra produkter skapar vi ett hållbart inomhusklimat men för oss är det lika viktigt att ha ett hållbart arbetsklimat. Därför har vi en öppen organisation med korta beslutsvägar och gott om både utvecklingsmöjligheter och spännande utmaningar.

Våra värderingar ”Customer Empathy, Trust och Commitment” genomsyrar allt vi gör och är utgångspunkten i de beslut vi tar och hur vi agerar mot varandra. På Swegon är vi måna om att du ska kunna kombinera ditt arbete med ditt privat- och familjeliv.

Vi skapar världens bästa inomhusklimat för människor och miljö, vill du vara med på vår framtidsresa?

Kontaktinformation
Välkommen med din ansökan via vår hemsida www.swegon.se/jobb. Vi tillämpar löpande urval och ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 31 december 2020. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Teknikchef Mattias Ohlin mattias.ohlin@swegon.se.

Vi undanbeder oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sagt om att arbeta på Swegon:
”Med en härlig teamkänsla har vi kul på jobbet samtidigt som vi jobbar fokuserat mot våra mål”
–  Area Manager Region Mellan, Robin Cronhamn

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Swegon
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 november 2020
  • Ansök senast: 31 december 2020

Besöksadress

Frejgatan 14 Kvänum
None

Postadress

Box 300
Kvänum, 53523

Liknande jobb


Backoffice

Backoffice

22 december 2024

KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024