OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Service Advisor
Är du redo för nästa utmaning där du kommer utvecklas dagligen samtidigt som du tillhör ett av världens mest spännande företag? Triggas du av att leverera fantastisk kundservice? Då är denna roll helt rätt för dig – vi letar just nu efter en Service Advisor som dig till vårt Service Center i Stockholm.
Du kommer att få möjlighet att utvecklas inom kundbemötande och service, och ständigt utmanas i en dynamisk arbetsmiljö. Som Service Advisor är du Teslas ansikte utåt. Är det dig vi letar efter?
Det här är jobbet
Välkomna alla våra kunder och säkerställa en positiv upplevelse
Svara i telefon och svara på frågor
Kommunicera estimerad hanteringstid samt följa upp status på varje kunds fordon
Ha dialog kring enklare tekniska frågor samt ge guidning inom service och bokning
Sköta administration såsom exempelvis fakturor
Ha förmågan att organisera din arbetsmängd samtidigt som du når uppsatta deadlines
Arbeta tätt tillsammans med dina kollegor för att säkerställa en utmärkt upplevelse för våra kollegor och kunder.
Vem är du?
Vi ser gärna att du har utbildning inom service och minst 4 års erfarenhet från kundfokuserande roller. Relevant arbetslivserfarenhet kan kompensera vid bristfällig utbildning.
Vilja att lära och uppvisa exceptionell kundservice
Passion för framtidens teknologi och Teslas mission
Förmåga att kunna hantera flera saker samtidigt i en snabbrörlig organisation
Kunna ge ett professionellt intryck samt vara en team player.
Utmärkt kommunikationsförmåga både i engelska och svenska, såväl skriftligt som muntligt
Giltigt körkort klass B
Varför Tesla?
Dynamiska och varierande arbetsdagar
En positiv och energifylld arbetsmiljö
Intensiv kompetensutveckling och karriärmöjligheter
En spännande och attraktiv roll i ett av världens ledande företag inom elektrisk mobilitet
Samtliga ansökningar måste skickas in elektroniskt till oss, och innehålla CV på engelska.