OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med på resan mot att skapa en hållbar framtid? Brinner du för kund, innovation och EV:s? Och framförallt – är du redo för ett team i toppklass?
Sök nu, vi väntar på dig.
Service Advisor hos Tesla:
Våra Service Advisors är inte bara tekniskt begåvade, de är även fantastiska kommunikatörer som alltid sätter kunden i första rum. Oavsett utmaning tummar de aldrig på vare sig service eller kvalitet. Som Service Advisor hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa branschens bästa kundupplevelse. Du arbetar i ett internationellt och dynamiskt team, där alla enas kring samma mål – att accelerera världens övergång till hållbar energi.
Ansvarsområden:
Kundupplevelse: Tesla har världens bästa kunder och vårt mål är att alltid leverera en premium-upplevelse. Oavsett om det är face-to-face, över telefon eller mail, är du där för att möta och hantera våra kunders frågor och önskemål. Du stöttar kunder i produktkunskap, tar dig tid att leda dem igenom processen, och följer upp även efter det att kunden återförenas med sin Tesla.
Koordinera: Du kommer att koordinera med resten av vårt Service team för att garantera att varje bil levereras till våra kunder i toppskick. Du ansvarar också för att koordinera leverans och upphämtning, för att se till att våra kunder är tillbaka på vägen – effektivt och säkert.
Administrera: Vi är en datadriven verksamhet, genom att registrera och uppdatera information så kan vi samarbeta ännu bättre. Du arbetar i Teslas system för att följa kundärenden och samverka med andra team.
Innovation: Du deltar aktivt i utveckla våra arbetssätt. Vi kan alltid bli bättre, hos oss får du möjlighet att bidra till det arbetet.
Vem är du?
Kundmedveten: Du har betydande erfarenhet av kundbemötande i servicefokuserade roller, gärna med en bakgrund inom fordon.
Snabblärd: Du har förmågan att lära mycket på kort tid. Teslas training team kommer att hjälpa dig utveckla dina kunskaper från dag ett.
En kommunikatör: Från kund till kollega, oavsett motpart kommunicerar du alltid klart, tydligt och förtroendeingivande. Du behärskar både svenska och engelska på hög nivå i tal och skrift.
Lagspelare: Du kommer att vara del av ett mångfacetterat team där samarbete är vägen till framgång.
En koordinator: Du vet hur du ska prioritera, möter deadlines och tappar aldrig helhetsbilden.
Tekniskt begåvad: Oavsett om det är att reparera cykel eller motor, du förstår mekanik och kan snabbt ta dig an ny teknik och nya metoder.
Uppkopplad: Från MS Office till Tesla’s egna system, du arbetar dagligen i en digital miljö. Du har god förmåga och lätt för att sätta dig in i nya system.
En god & säker bilförare: Du har ett giltigt B-körkort utan anmärkningar
Varmt välkommen med din ansökan! Notera att vi behöver få ditt CV på engelska. Tesla är ett globalt företag och vi arbetar alltid i en internationell miljö.
We offer:
A clear career path with ongoing training and development to help you achieve your personal career goals
A safe, clean and fast-paced working environment
The chance to work alongside colleagues in other locations, exchanging best practices and support
An exciting role within the world's leading sustainable energy transport company, making an impact every day