Service Agent till Hotel Birger Jarl

Arbetsbeskrivning

Hotel Birger Jarl är ett fyrstjärnigt hotell beläget i centrala Stockholm. Hotellet har 271 hotellrum och sviter, restaurang och lobbybar samt en konferensvåning med kapacitet för totalt 550 personer. Hotellet vänder sig till såväl affärs- som fritidsresenärer och har en stor andel internationella gäster.

Vår vision är enkel, vi vill att alla som kommer i kontakt med oss ska känna samma sak –”Här vill jag bo, här vill jag jobba!”

Vi behöver förstärka vår reception med en Service Agent och erbjuder en arbetsplats med god arbetsmiljö, schysta anställningsvillkor och trevliga kollegor.

Vår filosofi är att alla, oavsett yrkesroll och arbetstider, ska ha möjlighet att finna en bra balans mellan privatliv och arbete. Här har våra medarbetare utöver friskvårdsbidrag även tillgång till massage och yoga på arbetstid/alternativ friskvårdstimme och tillgång till hotells gym. Givetvis har vi kollektivavtal och förmånliga priser på hotellrum och F&B.
Vi erbjuder en möjlighet att utvecklas i din yrkesroll genom vår interna utbildningsakademi.

I tillägg till ovanstående omfattas du som medarbetare av Hotel Birger Jarls årliga vinstdelningsprogram.

Rollen…
är otroligt viktig då du i receptionen är vårt ansikte utåt och påverkar gästens första och sista intryck av oss som företag. Din primära uppgift är att ha fullt gästfokus och att samarbeta med kollegor och andra avdelningar för att säkerställa att våra gäster får den bästa möjliga serviceupplevelsen.

Du kommer, förutom att ha hotellets främsta säkerhetsansvar, att utföra sedvanliga hotellreceptionsuppgifter såsom in- och utcheckning, merförsäljning, fakturering, kassahantering samt conciergefrågor.

Du…
är en servicestjärna som med din positiva och serviceinriktade attityd kan överträffa våra gästers förväntningar. Service och försäljning kommer naturligt då du älskar mötet med gästen!

• har tidigare erfarenheter från servicebranschen, erfarenheter från hotellreception är meriterande.
• älskar att ge ”det lilla extra” för gästen.
• är kvalitetsmedveten, lyhörd, social och har en god samarbetsförmåga.
• arbetar lösningsorienterat och initiativrikt.
• kan hantera stressiga situationer men samtidigt prioritera rätt.
• kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska och/eller engelska.

För att klara av tjänsten så måste du trivas med stort eget ansvar och vara noggrann och strukturerad. Kunskaper i Visbook eller annat hotellsystem är mycket meriterande men med rätt inställning, flexibilitet och vilja kan man gå långt.

Vi…

• söker 1 person på heltid (vi är flexibla så deltid kan diskuteras om det är din preferens)
• kommer att behandla ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag
• ser med spänning fram emot att höra mer om dig!

Ansök idag!
Vid eventuella frågor kring tjänsten kontakta vår Front of House Manager Cecilia Edholm.
Vi hanterar enbart ansökningar via vår hemsida.

Kontaktpersoner på detta företaget

Restaurangansv Pierre Faivre
08-674 18 26
Restaurangansv Pierre Faivre
08-674 18 26
Receptionschef Ashkan Aram
08-674 18 28
Köksmästare Charlie Sollergård
08-674 18 02
Service Team manager Ashkan Aram
08-674 18 28
Service Team Manager Lisa Schröder
08-674 18 00
Lina Andersson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hotel Birger Jarl
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 januari 2023
  • Ansök senast: 12 februari 2023

Besöksadress

Tulegatan 8
Stockholm

Postadress

Box 19016
STOCKHOLM, 10432

Liknande jobb


Helgextra kvällsreceptionist

Helgextra kvällsreceptionist

13 augusti 2024

Hotellreceptionist 2-4 nätter/vecka

Hotellreceptionist 2-4 nätter/vecka

13 augusti 2024

Värd/ Värdinna/receptionist

Värd/ Värdinna/receptionist

12 augusti 2024

12 augusti 2024