OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Aurora Innovation söker nu en Service and IT Delivery Director (ITIL: ’Operations Director’) som med sin kunskap och sitt ledarskap kan utveckla funktionen och bidra till företagets fortsatta planerade expansion framförallt här i Europa.
Verksamheten arbetar med SaaS-lösningar vilka sammanför patienter och vårdpersonal på en tid och digital kommunikationskanal som passar båda. Vi skapar samhällsnytta, och detta är en stark drivkraft för allt vi gör.
Aurora Innovation är experter på arbetsflöden inom vården och erbjuder sina kunder förstklassiga lösningar för att hantera alla de slumpmässiga kontaktförsök som görs till vården av patienter varje dag med ett unikt system och digital kommunikation i olika former. Aurora har idag drygt 80 anställda som arbetar med utveckling, försäljning, marknadsföring, service och kundframgång i Sverige, Finland, Nederländerna och Spanien.
Om tjänsten
Du kommer i denna tjänst vara chef över Aurora Innovations Service and IT Delivery avdelning som idag består av åtta medarbetare. Avdelningens uppgift är att drifta Auroras molntjänst och tillhörande kommunikationstjänster som används av deras kunder och användare. Avdelningen har även driftansvar för koncernens interna IT leveranser.
Som Service and IT Delivery Director kommer du vara en del av Aurora Innovations ledningsgrupp.
Dina främsta ansvarsområden kommer innefatta
• Att formulera och implementera en strategi för avdelningens funktion som speglar företagets utvecklings- och tillväxtorienterade mål och strategi
• Att överta ansvaret för och förvalta pågående ITIL-orienterade processutveckling av avdelningens arbete
• Att vidareutveckla den partiella outsourcingmodell vilken nu provas i samband med Aurora Innovations expansion i Centraleuropa, och applicera den även på vår nordiska infrastruktur
• Att leda och fördela arbetet inom avdelningen i riktning mot ovanstående mål, och att konstruktivt bidra det utvecklingsarbete som sker i företaget
Vem är du?
Vi ser att du som söker gärna är civilingenjör, högskoleingenjör eller motsvarande med teknisk inriktning och med flera års arbetslivserfarenhet inom IT och drift. Du är en erfaren ledare som på ett tryggt och gärna inspirerande sätt får team och projekt att nå de mål som är uppsatta. Du har förmågan att skapa förtroende och långsiktiga relationer, och kommunicerar på en god nivå på engelska i både tal och skrift.
Du är analytiskt lagt och har förmåga att utveckla strategier för funktionen samt förmedla dessa på ett konkret och tydligt sätt. Vidare är du kundfokuserad, måldriven och lösningsorienterad. Du tar dig tiden att verkligen förstå behov och problem, visualisera dessa för både dig själv och din omgivning för att lägga grunden för god kommunikation, och föreslå lösningar som möter de verkliga behoven på lång och kort sikt.
Vi tror att du har arbetat med operationsfrågor på ett medelstort/stort företags IT-avdelning och/eller arbetat på driftavdelning på motsvarande SaaS-företag. Från detta arbete bär du med dig insikten om kraften i ett rimligt välutvecklat, ITIL-baserat arbetssätt. Det är önskvärt att du har erfarenhet av kommunikationssystem (telefoni, video, data). Om du dessutom har bredd och erfarenhet av arbete inom närliggande funktioner som exempelvis systemutveckling, tekniska kundimplementationer, så är det meriterande.
Om verksamheten
Aurora grundades 1996 i Uppsala och har idag mer än 80 anställda. Auroras kunder finns idag i Sverige, Finland, Nederländerna, Portugal och Spanien.
Företaget hjälper vården att öka tillgängligheten för patienter och förbättra arbetsmiljön för vårdpersonal genom att hantera och effektivisera det oplanerade flödet av inkommande kontaktförfrågningar. Lösningarna stöder även akutvårdsteam. Deras lösningar har tagits fram och utformats av många års nära samarbete med vården.
Företagets produkt Aurora teleQ är ledande inom den del av Digital Healthcare som sammanför patienter och vården på en lämplig tid och över dendigitala kommunikationskanal patienten föredrar. Kundbasen består av vårdcentraler, mottagningar och avdelningar inom offentliga regionala och privata vårdgivare. I Sverige möter mer än 80% av alla medborgare Aurora teleQ när de ringer till primärvården. I Finland är användningen ungefär hälften så stor och i Nederländerna, Spanien och Portugal växer verksamheten snabbt. Företaget ser mycket optimistiskt på framtiden och förbereder sig för en snabb expansion i Europa.
Kontaktpersoner på detta företaget
Emma Gustafsson
Frida Aronson
Anna Holm
Asaad Amaya
Anne Wegar
Asaad Amaya
Frida Aronson
Jannica Chinos
Sandra Westman
sandra.westman@poolia.se
Amanda Hedqvist
amanda.hedqvist@poolia.se