Service Business Support till Miele

Service Business Support till Miele

Arbetsbeskrivning

Brinner du för att ge god service till kunder och att få agera företagets ansikte utåt? Har du erfarenhet av B2B-kundsupport sedan tidigare och vill ta dig an en ny utmaning på ett bolag som arbetar med högkvalitativa produkter? Sök då rollen som Service Business Support till Miele!

OM TJÄNSTEN
Miele söker nu 2 medarbetare till deras Service Business Support-avdelning till huvudkontoret i Solna. De utökar nu teamet för att fortsätta bygga långsiktiga relationer med Mieles Professional och Medicinteknik-kunder!

Du erbjuds


* En bred roll inom B2B-Support där du arbetar med högt uppsatta mål för kundnöjdhet och bidrar till en förstklassig kundupplevelse.
* En arbetsplats med en familjär känsla, där Miele är måna om att bygga långsiktiga relationer med såväl kunder som medarbetare.
* Personlig utveckling och internationella karriärmöjligheter!
* En flexibel arbetsplats där du ges möjlighet att arbeta både på kontoret och hemifrån.


ARBETSUPPGIFTER
Som Service Business Support arbetar du med service gentemot Mieles B2B-kunder. I rollen arbetar du med att koordinera och administrera serviceorder för Mieles kunder inom Professional och Medicinteknik. Rollen innebär främst telefon- och mailkontakt med Mieles kunder och ställer höga krav på administrativa färdigheter. Du bemöter kunders felanmälan och stödjer dem i vissa användarfrågor.

Du kommer även att:


* Koordinera installation och driftsäkring av produkter ute hos kund
* Registrera underhåll av kontrakterade produkter för avtalskunder
* Lägga order för reservdelar och tillbehör
* Arbeta med viss ekonomiadministration såsom debet och kredit för serviceordrar, vilket görs i SAP


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenet från en liknande roll inom B2B kundsupport
- Har mycket goda administrativa färdigheter
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Det är meriterande att ha erfarenhet av att arbeta i SAP då du kommer arbeta i systemet.

Som person är du:

• Serviceinriktad

• Problemlösande

• Strukturerad

• Initiativtagande

Övrig information


* Start: Så snart som möjligt
* Omfattning: Heltid
* Placering: Solna


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Mieleär en internationell koncern med huvudkontor i Tyskland och ledande tillverkare av vitvaror och inbyggnadsprodukter för kök inom premiumsegmentet. Företaget tillverkar även produkter för professionell användning inom områdena kommersiell tvätt och disk, laboratorie-, dental- och medicinteknik (Miele Professional). Familjeföretaget Miele grundades 1899 av Carl Miele och Reinhard Zinkann och har sin huvudsakliga tillverkning i egna fabriker i Tyskland. 2017/2018 omsatte Miele-koncernen 4,1 miljarder euro. Miele finns representerat i nästan 100 länder med egna dotterbolag eller importörer. Den i fjärde generationen familjeledda koncernen har cirka 20 100 anställda runt om i världen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 februari 2022
  • Ansök senast: 23 mars 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


23 december 2024