OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett stort intresse för service och älskar uppgifter där du får strukturera, planera och koordinera? Vi på jakt efter en Service Center Coordinator som ska ansvara för Service och support administration genom att leda, utveckla, förbättra system och rutiner.
Om kunden
Tjänsten ska tillsättas på Shibuya Crossing som är en kompetent systemintegratör som levererar tjänster och lösningar inom områdena server, storage, säkerhet och kommunikation. Shibuya Crossings mål är att tillsammans med deras kunder bygga långsiktigt hållbara IT-lösningar som bidrar till ökad konkurrenskraft och tillväxt.
Vår kund erbjuder
I rollen som Service Center Coordinator kommer du att vara spindeln i nätet samt strukturera, planera och koordinera för inkommande ärenden från bolagets kunder. Dina arbetsuppgifter innefattar att ha koll på samtliga tekniska ärenden som kommer in via telefon och/eller ärendehanteringsverktyget. Du samordnar och koordinerar sedan ärendena till teknikerna som under dagen består av 10 personer, samt tar ställning till om det är ett brådskande ärende eller något som kan vänta. Teknikerna utför sedan ärendena på plats ute hos kunderna. Du samarbetar tätt med beredskapen och sköter deras schemaläggning. Att hålla koll på företagets lager ingår också i dina arbetsuppgifter.
Arbetsuppgifter:
? Förbereda, planera och koordinera dagligen de serviceärenden som inkommer i Shibuyas system
? Prioritering och eskalering av ärenden
? Upprätta bästa praxis genom hela supportprocessen
? Uppföljning med kunder för att identifiera förbättringsområden
? Bidra till att förbättra kundsupporten genom att aktivt svara på frågor och hantera eventuella klagomål
? Översyn av gällande avtal, SLA och dialog med säljare och servicechef
? Uppföljning av rapporterad tid på respektive uppdrag mot vårt interna system VISMA Severa
? Ekonomiuppföljning och avstämning (fakturor)
? Assistera Shibuyas F&A (Finans och Administration)
– Avvikelser i tidrapportering och uttag av rapporter inför fakturering
– Avtal och status mot tidrapportering
? Utveckla dagliga, veckovisa och månatliga rapporter för Service Center och dess produktivitet
? Marknadsassisterande funktion
? Beredskapsplanering
Kompetens
Kravprofil:
• Gymnasial utbildning
• Erfarenhet av kundtjänst eller liknande arbete
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska
Meriterande:
• Eftergymnasial utbildning inom IT
• Erfarenhet av liknande roll
Personliga egenskaper
Den här rollen är under uppbyggnad, vilket ger dig stor möjlighet att få vara med och påverka, utveckla och skapa rutiner för det dagliga arbetet samt processer. För att trivas i den här rollen ser vi därför att du som söker är en driven, serviceinriktad och positiv person med god kommunikativ förmåga. Ditt noggranna och strukturerade tänk gör att administrationen går som en dans och du är sugen på en flexibel och omväxlande roll!
Vi erbjuder
Har du frågor kring tjänsten? Kontakta
Marie Jensen, Rekrytering
marie.jensen@totalresurs.se
Om Total Resurs
Total Resurs är en leverantör av konsult- och rekryteringstjänster inom IT, där erfarenhet och hög kompetens är lika viktigt som äkta engagemang och hjärta. Total Resurs ingår i Total-koncernen som grundades 2011 med säte i Stockholm. Vi är idag ca 70 medarbetare, varav 45 konsulter. Vi vill vara skickligare, närmare och ge mer. Bakom Total Resurs står erfarna entreprenörer och några av marknadens främsta konsulter och medarbetare. Många av oss har mer än 25-års erfarenhet av avancerad IT-integration, kommunikation och rekrytering. Vi bygger det företag vi själva alltid velat arbeta i och som kunder och leverantörer vill arbeta med. Vår ambition att vara den bästa helhetsleverantören av IT.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Olin Hall
Cecilia Wiborg
073-5227084
Linda Olin Hall
Hanna Malmenbratt
0735227082
Linda Olin Hall
073 522 70 83
Hanna Malmenbratt
073-5227082
Malin Åkesson
Marie Jensen
073 522 70 84
Sanna Åhström
Marie Jensen