Service & Communication Coordinator

Arbetsbeskrivning

Tunstall är världsledande inom välfärdsteknologi för vård och omsorg av äldre, funktionshindrade och kroniskt sjuka.

På vår arbetsplats sker ständiga förbättringar, och vi har gjort en del framsteg på IT avdelningen de senaste åren, bland annat genom en ISO27001 certifiering och ITIL implementering. Nästa steg i vår fortsatta utveckling är att tillsätta en ny roll som Service & Communication Coordinator och det är här du kommer in!

Rollen som Service & Communication Coordinator står på två ben; hantering av IoT-baserade lösningar och Service Koordination. Du kommer därför få arbeta brett med tele och datakommunikation mot kunder och kollegor, hantering av vår SIM- kortspark och abonnemang, samt uppföljning av SLA, kostnader och leverantörer.

Då rollen är helt ny hos oss kommer det finns goda påverkansmöjligheter. Du kommer rapportera till vår Service Desk Manager och vara placerad på vårt nordiska huvudkontor på Hyllie i Malmö, där vi sitter i fräscha och nya lokaler med goda kommunikationsmöjligheter.



Om jobbet

Våra egenutvecklade digitala och mobila lösningar ger människor möjligheten att känna sig trygga, säkra och oberoende med friheten att leva det liv de själva väljer.

Kundupplevelsen är viktig för oss, där vår tekniska support är en del av vår tjänsteportfölj till våra kunder. Vi strävar efter att vår IT-leverans ska präglas av ett högt säkerhetstänkande, en hög kvalitet och kostnadseffektivitet.



Du kommer bland annat att få jobba med att:

- Identifiera brister och driva förändringsarbete

- Leda, distribuera och prioritera service efter uppsatta avtal (SLA) samt säkerställa att vi levererar enligt detta

- Arbeta med kostnadsoptimering och att vi använder vår tele och datakommunikation på effektivast sätt.

- Till viss del felsöka och ge teknisk support såväl internt som till våra kunder via telefon och e-post

- Hantering av SIM-kort, dataplaner och abonnemang

- Skapa och uppdatera vår interna dokumentation

- Säkerställa att vi håller hög kvalitet i kundkontakter och leveranser

- Internutbilda och säkerställa att Support- teamet har rätt kompetens utifrån de tjänster vi levererar.

Tjänsten är placerad på Service Desk, avdelningen för teknisk felsökning och support, som är en del av IT och Operations.

I rollen kommer du delta i kundmöten via telefon och ibland på plats med kunder som finns i hela Sverige, vilket gör att du kommer ha cirka 2- 10 resdagar per år.



Vem vi tror att du är

Vi tror att du är en utpräglad relationsbyggare som gillar att vara spindeln i nätet. Du är duktig på att skapa och upprätthålla relationer samt kommunicera, både till kollegor inom bolaget och till kunder (främst B2B och B2G).

Rollen arbetar en hel del med uppföljning och dokumentation, vilket gör att vi tror att du även trivs med administrativa sysslor och att du är en fena på Officepaketet, framför allt Excel. Du behöver vara strukturerad till din natur och van att ta ägandeskap och ansvar för ditt arbete.

Detta är en högst koordinerande roll vilket innebär att du ska trivas med att samordna, samarbeta och driva frågor mellan olika stakeholders inom och utanför bolaget. Då vi tror att du är lämpad för att hålla internutbildningar vid behov, bör du gilla att driva engagemang och kunskapsöverföring.

Slutligen tror vi du är social, har humor ( det är inget måste men det är roligare så!), att du trivs med omväxlande arbetsuppgifter, ser både helheter och detaljer, och värnar om ett gott slutresultat i din leverans med siktet på att skapa hållbara lösningar för framtiden!



Vad vi tror att du gjort tidigare

Du kommer även få arbeta med ständiga förbättringar där du helt eller delvis kommer driva eller vara delaktig i Problem Management och Knowledge Management. Därför tror vi att du är ITIL certifierad och även arbetat praktiskt enligt ITIL ramverket.

Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet av IoT simkort och/eller Telecom branschen, då en stor del av rollen handlar om att konfigurera och administrera vår kommunikation i våra lösningar på bästa sätt.

Då upprätthållandet av en god kundservice är viktigt för oss tänker vi oss att du tidigare har arbetat med att supportera kunder och dessutom gärna haft roller där du arbetat med kompetensutveckling för att säkra kunskapsnivån i bolaget.



Att jobba på Tunstall

Våra anställda är vår viktigaste resurs!

Som medarbetare på Tunstall får du ett tydligt mandat, frihet under ansvar samt stora möjligheter att påverka och bidra med egna idéer. Vi söker dig som ser möjligheter, vill vara med och påverka, genom at dela med dig av din erfarenhet, ditt engagemang och ditt driv. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och våra 3 värdegrunder: "Personlig, Passionerad & Professionell" vilket vi hoppas du kan identifiera dig med.

IT teamet består av en bra mix av olikheter och däri ligger också vår styrka- vi tar gemensamt fram de bästa lösningarna, vi är öppna, hjälpsamma och prestigelösa.



Ansökan

Känner du igen dig i beskrivningen av rollen? Då vill vi veta mer om dig! Ansök enkelt via hemsidan. Vi går igenom urvalet löpande och håller dig uppdaterad genom processen.

Om du vill veta mer om rekryteringsprocessen så hjälper Josefina Medic, HR & Talent Specialist, dig gärna. Maila till Josefina.Medic@tunstallnordic.com.

Katten på bilden har ingenting med annonsen att göra)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tunstall Nordic
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 april 2020
  • Ansök senast: 26 april 2020

Liknande jobb


Objektspecialist IT

Objektspecialist IT

20 december 2024

Process Lead - Incident & Problem Management

Process Lead - Incident & Problem Management

20 december 2024

Global Sales Engineering

Global Sales Engineering

17 december 2024

13 december 2024