Service Coordinator på heltid till KONE

Service Coordinator på heltid till KONE

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet inom service och vill arbeta på bolaget som flera år i rad utsetts till ett av världens mest innovativa företag av Forbes Magazine? Vi utökar nu med en medarbetare till KONE som är verksamma inom branschen för hissar, rulltrappor och automatiska dörrar. Arbetet är spännande och varierande då det innebär kontakt såväl med tekniker som med privat- och företagspersoner som inkommer med frågor, felanmälningar och larm. Sök jobbet redan idag, då vi jobbar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för KONEs räkning en Service Coordinator till huvudkontoret i Kista! Du kommer att arbeta måndag - fredag, kl. 08-17, på heltid. Starten är omgående och tjänsten startar med en gedigen utbildning

Du erbjuds
- En händelserik arbetsplats präglad av täta interna samarbeten, där utveckling och innovation alltid står i fokus
- Du kommer att ingå i ett nära sammansvetsat team som värdesätter samarbete och att ha kul på arbetsplatsen och som hjälper varandra, är lärande och jobbar tillsammans för att skapa nöjdare kunder varje dag.
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande här.

Som Service Coordinator kommer du att sitta i ett öppet kontor tillsammans med resten av dina kollegor. Dina arbetsuppgifter kommer bestå av att via telefon ta emot felanmälningar från kunder och privatpersoner. Du kommer tillsammans med dina kollegor arbeta mot att nå företagets högt uppställda servicemål. Du kommer till exempel att:

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Identifiera säkerhetssituationer och hantera dessa genom att lämna lämpliga anvisningar
* Administrera arbetsorders som inkommer från KONES kunder
* Hantera ett ärende till dess att ärendet accepterats av en tekniker


VI SÖKER DIG SOM
- Har arbetslivserfarenhet av kundservice/kundsupport sedan tidigare
- Har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, såväl i tal och skrift
- Du har telefon- och datorvana

För att lyckas väl i rollen som servicemedarbetare hos KONE krävs det att du är fokuserad på att hjälpa deras kunder och dina kollegor. Du är en glad och positiv person som gillar att arbeta i en miljö där tempot stundtals är högt. Du kommer att ha mycket kontakt med företagskunder, privatpersoner, servicetekniker och arbetsledare vilket kräver god samarbetsförmåga. Du är en utpräglad lagspelare och har även förmågan att prestera individuellt. Vidare ser vi även att du förstår vikten av ett gott och professionellt beteende på en seriös arbetsplats.

Som person är du:
- Ansvarstagande
- Strukturerad
- Serviceinriktad



Övrig information


* Start: Omgående, start 6 månaders anställning med mycket goda chanser till förlängning då uppdraget och samarbetet är på lång sikt
* Omfattning: Heltid. Arbetet är förlagt måndag-fredag kl. 08-17.
* Placering: Kista


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
KONE är ett av världens ledande företag när det gäller innovativa totallösningar för installation, underhåll och modernisering av hissar, rulltrappor, portar och automatdörrar. KONE erbjuder smidiga, säkra och bekväma förflyttningar åt flera hundra miljoner människor i alla delar av världen varje dag. Vi tror på att förbättra prestationer genom att inspirera, engagera och utveckla våra medarbetare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 augusti 2024
  • Ansök senast: 6 september 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024