Service Coordinator till internationellt techbolag

Service Coordinator till internationellt techbolag

Arbetsbeskrivning

Är du i början av din karriär och har ett brinnande intresse för teknikområdet? Söker du en bred roll där du har kontakt med både kunder och leverantörer på ett globalt plan? Som Service Coordinator får du jobba administrativt med digitala system och hantera inköpsorders främst inom hamnindustrin och samtidigt driva kontakten med både kunder och leverantörer. För dig som är nyfiken både på tekniken och processer finns stora möjligheter att växa och utvecklas i rollen!

OM TJÄNSTEN
Enheten i Västerås som du kommer arbeta för levererar produkter och lösningar för instrumentering, automation och optimering av industriella processer inom flera olika teknikområden. Du kommer främst arbeta med kunder och leverantörer inom hamnindustrin där du säkerställer att inköpsorders hanteras korrekt, genomför beställningar och orderbevakningar samt skickar ordererkännande till kunden. Tillsammans med andra orderhanterare sköter ni flera ärenden parallellt och arbetar i projektform. I gruppen arbetar även säljare, tekniskt säljstöd och en contract manager.

#

Du erbjuds


* En bred roll med mycket kund- och leverantörskontakt
* Ett stort kompetensutbyte från kollegor
* Värdefulla erfarenheter inom order- och inköpshantering i ett globalt företag


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Orderhantering, fakturering samt ansvar över projektbudget
- Säkerställa leveranser av komplexa projekt i ett nära samarbete med säljare och ingenjörer
- Säkerställa kundtillväxt genom hållbara kund- och leverantörsrelationer för att driva processutvecklingen
- Dokumenthantering och rapportering
- Samarbeta med andra enheter och slutkunder

VI SÖKER DIG SOM
- Är utbildad högskole- eller civilingenjör inom relevant område
- Har erfarenhet från en roll inom kundservice
- Har en god datavana med kunskaper i Officepaketet
- Talar och skriver flytande i svenska och engelska då båda språken förekommer i det dagliga arbetet

Meriterande:


* Arbetslivserfarenhet från industrin
* Grundläggande kunskaper i kund- och leverantörsfakturering
* Kunskaper i SAP


Som person är du:


* Samarbetsinriktad
* Innovativ
* Självgående


#

Övrig information:


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Västerås


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Kunden är ett globalt teknikföretag där du tillhör en enhet som levererar produkter och lösningar för instrumentering, automation och optimering av industriella processer till flera teknikkunder på marknaden. Går du vidare i processen får du mer information om företaget.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 maj 2023
  • Ansök senast: 10 juni 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Orderhandläggare

22 november 2024

22 november 2024