OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det finns en anledning till att det är just du som önskar bli en del av Strawberry. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 18.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan!
Quality Hotel™ är en del av Strawberry.
Service Crew på Quality Hotel Grand Borås!
Quality Hotel tillhör tillsammans med hotellkedjan Clarion Hotel® och Comfort Hotel® Nordic Choice Hotels som är en av Nordens ledande hotellkoncern. Grundaren heter Petter Stordalen och tillsammans är vi mer än 200 hotell i 6 länder och vi har anställda med över 124 olika nationaliteter. Nu vet du lite mer om vår stora familj. Här följer en beskrivning av vad vi förväntar oss av dig.
På Quality Hotel Grand i Borås arbetar vi som ett team, ett Service Crew - där alla medarbetare har kunskap om varandras arbetsuppgifter. Detta skapar en engagerande och dynamisk arbetsmiljö där varje medarbetare känner sig delaktig i vår gemensamma framgång. Som medlem av vår Service Crew på Quality Hotel Grand är ditt uppdrag att arbeta över avdelningsgränserna, för det mesta under samma arbetsdag, och följa gästens resa genom dagen. Du kommer att läras upp i servering, städning och receptionsarbete samt hur vi håller vårt hotell helt och rent, vilket gör dig till en mångsidig och oumbärlig resurs för vårt hotell.
Du har tidigare arbetat med någon av nedan arbetsuppgifter, men oroa dig inte - din attityd och vilja att arbete är viktigare än dina meriter. Vi lär dig allt du behöver kunna och hjälper dig till att vara ditt bästa jag.
Som Service Crew anställs du för att arbeta inom följande områden och alla områden ingår i din upplärning:
• Servering (Frukost, Lunch, A la Carte)
• Reception och Konferens
• Städ och Vaktmästeri
Exempel på en arbetsdag som Service Crew på Quality Hotel Grand:
Du börjar din dag vid frukosten, precis som våra gäster gör varje dag. Här möter du dem med ett vänligt "God morgon!" och frågar artigt "Smakar allt bra?". Din roll är att representera vårt värdskap, plocka disk och säkerställa en ordningsam och inbjudande miljö.
När frukosten avslutas vid nio och gästerna återvänder till sina rum för att packa, förflyttar du dig till receptionen eller konferensen. Där tar du hand om utcheckning, önskar gästerna en trevlig dag och tackar dem för deras vistelse. Efter detta tar du din välförtjänta rast och äter lunch i vår personalmatsal.
Efter lunchen förbereder du för de gäster som anländer senare under dagen och fortsätter din arbetsdag inom vår städavdelning, där du städar fem rum. Din viktigaste uppgift här är att säkerställa hög kvalitet på våra främsta produkter: rummen vi erbjuder våra gäster. Efter en dag på Grand är det dags att gå hem, men innan du gör det rapporterar du din dag till närmsta chef.
Vem är du?
• Du är snabb i benen, lättsam och tycker service är det bästa som finns.
• Du är en engagerad och flexibel person med hjärta inom service.
• Då arbetet innefattar arbete i receptionen så har du viss dator/kassavana.
• Du kanske studerar och söker ett extraarbete med bredd.
• Meriterande är om du arbetat på hotell innan, dock inget krav.
Övrig information
• Anställningen l är extra vid behov där du ingår i vår Service Crew pool.
• Verksamheten har kollektivavtal med HRF.
• Introduktionskursen till rollen är ca 4 arbetsdagar inledningsvis och du förväntas kunna vara med under upplärningens alla dagar.