Service Customer Support

Arbetsbeskrivning

Service Customer Support, Mettler Toledo

Är du tekniskt intresserad och gillar att arbeta med service? Då kan det här vara en tjänst för dig!

Vår kund är ett internationellt och stabilt bolag som är världsledande i sin bransch. Här erbjuds du en arbetsplats med härlig atmosfär en trygg anställning i ett stabilt tillväxtbolag där många stannar länge.



Tjänstebeskrivning

Som Serviceadministratör hos METTLER TOLEDO blir du en del av en internationellt ledande koncern med starkt varumärke. Du kommer arbeta med fakturering och administration av serviceprodukter/order samt övergripande ansvar för reservdelshanteringen, marknadens mest innovativa och kvalitativa produkter och lösningar för laboratorier & Industrier. Du kommer att ge administrativ support åt teknikerna och koordinera dem med de ärenden som inkommer.

Du kommer att ingå i ett lokalt/nordiskt serviceteam och rapporterar till Nordic Service Business Area Manager. Arbetet utförs från Mettler-Toledos AB:s nordiska huvudkontor i Stockholm, där du arbetar i ett team av trevliga kollegor.



Arbetsuppgifter

· Ta emot och registrera inkommande order i systemet samt hantera leverans/logistikplanering av reservdelar på nordisk basis för både kunder och servicetekniker

· Uppföljning; bevaka och följa upp teknikerns reservdelslager i syfte att hålla en rimlig nivå utifrån deras arbetsuppgifter, förbättra FTFR (First Time Fix Rate)

· Ansvara för goda kundkontakter, säkerställa hög kvalitet och ständigt utveckla samarbetet med befintliga kunder samt servicetekniker

· Utbilda och ge teknikerna support i de system/process som används

· Svara på inkommande offertförfrågningar på order

· Förbereda och fakturera serviceprodukter/order

· Nära samarbete med METTLER TOLEDOs service- och säljorganisation, samt andra Backoffice avdelningar

· Övriga administrativa arbetsuppgifter



Din profil

Vi söker dig som har erfarenhet/intresse av arbete med service, support och helpdesk. Vi lägger stor vikt vid din personlighet och förutsätter att du är lyhörd för interna och externa behov och tänker problemlösande. Som person är du driven, framåt och proaktiv, uppskattar att utveckla såväl nya som att tidigare kontakter. Du har ambitionen att vilja utvecklas och tar ägandeskap för verksamhetens service inom dedikerat område. I rollen krävs initiativtagande, eget ansvar för god planering och vilka prioriteringar som behöver göras. Du arbetar bra både självständigt och tillsammans med kollegor och är flexibel.



Eftersökta kvalifikationer

· Avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande

· Flytande svenska i både i skrift och tal

· God förmåga att uttrycka sig i skrift och tal på engelska

· God kommunikations- och serviceförmåga

· God förmåga att organisera och planera arbetet utifrån givna tidsramar samt förmågan att arbeta på ett strukturerat sätt (Resultat- och målorienterad)

· Förstå norska och danska och kunskaper i SAP är meriterande

· Akademisk utbildning inom Teknik/Logistik är meriterande

· Datavana - goda kunskaper i Officepaketet

· God förmåga att arbeta självständigt men även som del i team

· Tidigare erfarenheter av arbete med service, helpdesk/kundtjänst är ett krav

· Administrativa färdigheter





· Omfattning: Heltidstjänst

· Anställningsform: Tillsvidare med 6 månader provanställning

· Läge: Mettler-Toledo AB Huvudkontor, Hammarby sjöstad, Stockholm

· Start: Omgående/Efter överenskommelse

· Lön: Fast månadslön

Arbetstider: 07:30/8:00 - 16:00/16.30 (37,5 timmars arbetsvecka)



Intresserad?
Välkommen med din ansökan redan idag då urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum.

Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare Isabel Paymandar på mail

Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.

Om kunden

Vår kund är ett internationellt tekniskt bolag som är världsledande i sin bransch. Bolaget säljer produkter till tillverkningsindustrin och laboratorier och är representerat i 84 länder med tillverkning på 15 platser runt om i världen. Totalt har koncernen ca. 15.000 anställda, varav i Norden ca. 200 och ett 100-tal i Sverige.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Emma Linde
073-4368109
Kristina Lindberg

Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg

Kristina Lindberg
076-6187940
Madeleine Göransson
0733205636
Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Adlerstam
0734-368169
Magdalena Josefsson
0734-368111

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 mars 2022
  • Ansök senast: 6 maj 2022

Besöksadress

Herkulesgatan 12, Stockholm
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


20 november 2024

Servicetekniker

20 november 2024

Koordinator till Almega i Göteborg

Koordinator till Almega i Göteborg

18 november 2024