OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vad vi erbjuder:
Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag.
På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet.
QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work.
Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågor eller funderingar kring detta är du välkommen att skriva till till hr@qd.se
Vi lägger mycket vikt på personliga egenskaper i denna rekrytering och hoppas hitta någon vars värdeord som ligger i linje med våra.
På QD rekryterar vi fördomsfritt och därför ber vi er att inte skicka med ett personligt brev.
Är du vår nästa Service Delivery Coordinator? Nu söker vi dig som gillar att vara spindeln i nätet och bygga broar mellan teknik och kund för att ge service i världsklass.
Om rollen:
I rollen som Service Delivery Coordinator kommer du att ingå i Service Delivery och har till uppgift att följa kunden i QD’s leveransorganisation.
Som Service Delivery Coordinator på QD kommer du agera Teamleader för ett antal tekniker och tillsammans med teamet arbeta med ett antal specifika kunder. Du agerar också länken mellan övriga grupper i och utanför leveransorganisationen.
Din uppgift är att skapa dig en bild av kundens behov utifrån verksamhetsperspektivet och därmed kunna prioritera och koordinera kundens uppdrag till rätt tekniker i rätt tid. Du brinner för att leverera kvalitet samt att driva kundens IT, och därmed verksamhet, framåt.
Ansvarsområden:
• Lyfta leveransen och kunden till nästa nivå
• Säkerställa att vi förstår och möter våra kunders verksamhets- och IT-behov
•
• Säkerställa att (rätt) arbeten utförs i rätt tid
• Identifiera förbättringsförslag och nya projekt
• Agera Teamleader för de tekniker som ingår i teamet
• Efterlevnad av ITIL-processer
Profil:
Din utmärkta kommunikationsförmåga gör att du kan kommunicera effektivt på alla nivåer i organisationen, du är ansvarstagande, förtroendeingivande och besitter förmågan att prioritera och driva igenom förändringar.
Du besitter ett tydligt kund- och verksamhetsperspektiv och har högt leveransfokus samt goda ledaregenskaper.
Vi ser också att du besitter en god teknisk kompetens för denna roll och har flera års erfarenhet inom IT.
Känner du att det här är rätt roll för dig? Då hoppas vi att du ansöker till rollen som Service Delivery Coordinator hos oss.
Vi ser fram emot just din ansökan!