OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en lagspelare som vill ta steget upp till landslaget? Just nu söker vi på Atea Managed Services, AMS, dig som vill jobba som Service Delivery Manager i Stockholm. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget inom informationsteknologi.
Vi på AMS består av en härlig mix av olika kompetenser då vår verksamhet hanterar hela processen från erbjudande till leverans och allt däremellan. Oavsett om kunden vill outsourca delar av eller hela it-driften är vi våra kunders driftpartner där vi tillsammans med kund kontinuerligt utvecklar deras it-miljö samt frigör deras tid vilket möjliggör att de kan fokusera på sin kärnverksamhet. Området har en snabb tillväxt och ses som en av de viktigaste i nuvarande och framtida erbjudanden till våra kunder.
Din roll i laget
Du har en spännande och utmanande roll i laget där din uppgift är att inför en av våra stora kunder ansvara för leveransen från Atea enligt uppsatt samverkansmodell. Kunden är verksam inom byggbranschen och är en av de största aktörerna på den nordiska marknaden. Denna kund har höga ambitioner om att ligga i framkant vad gäller it och digitalisering.
Du kommer att tillhöra ett team där du har kollegor som har samma roll som du, där ni tillsammans delar erfarenheter och säkerställer att vi arbetar som en funktion för att skapa Sveriges bästa kundupplevelse. I din roll säkerställer du leverans utifrån gällande avtal med fokus på kundnöjdhet, kvalitet och ekonomi. Du kommer i din roll i kontakt med ITIL-processerna och arbetar i nära samverkan med processägare, tekniker, kontraktsansvariga och självklart kund. Du kommer att tillhöra ett mycket erfaret team inom Atea Managed Services som alla har en utpräglad serviceanda och ”vill mer”-attityd.
Du erbjuds en utvecklande roll där varje dag erbjuder nya utmaningar att lösa tillsammans med dina kollegor, ditt kundteam och din kund.
Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga uppgifter i rollen som Service Delivery Manager är:
Säkerställa kundnöjdhet
Vara kundens representant inom Atea, samt representera Atea inför kund
Ansvara och genomföra möten och leveransrapportering enligt samverkansmodell
Förstå kundens verksamhet och prioriteringar genom att ständigt hålla dig uppdaterad om kundens nuvarande och kommande behov
Ekonomisk uppföljning
Utveckla och driva förbättringsarbeten
Vara lyhörd och driva affärsmöjligheter
Vad söker vi hos dig
Som person känner du troligtvis igen dig på följande:
Du är relationsbyggare och skapar lätt kontakt med båda kollegor och kunder samt ger ett förtroendeingivande och trovärdigt intryck. I stressade situationer har du förmågan att behålla lugnet och kan fokusera på rätt saker. Du är driven och affärsmässig i ditt arbete och ser alltid till kundens bästa, där återkoppling och dokumentation i alla riktningar är en självklarhet. Du är analytisk och ser möjlighet till ständiga förbättringar i leveransen. Du har en positiv inställning till förändring och du vill fortsätta utvecklas i din yrkesroll. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
För att lyckas i tjänsten som Service Delivery Manager bör du ha följande kompetens:
Minst 5 års erfarenhet av arbete inom it och outsourcing
Praktisk erfarenhet av arbete i liknande kundnära roll
Erfarenhet av leveransansvar för asamt förståelse för fler it-drifttjänster
Svenska och engelska i tal och skrift
Vårt erbjudande till dig
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av informationsteknologi och tillhörande tjänster.
Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana oss själva och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.
Kontakta oss
Vill du bli en del av landslaget?
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Therése Klint, via therese.klint@atea.sealternativt telefonnummer 08-477 47 64. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Den här rekryteringsprocessen hanteras av oss på Atea och vi undanber oss därför alla samtal och eventuella förslag från rekryterings- och bemanningsföretag.
Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Atea har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2000 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.
Kontaktpersoner på detta företaget
Thomas Ingelström
046-163424
Martin Karlsson
Andreas Esteves
046-163418
Joel Svensson
046-163465
Hnerik Jarelv
036-34 82 90
Malin Carlsson
Robert Malmgren
08 -752 14 98
Peter Cadier
031-744 5183
Gabriella Norberg
060-14 94 83
Fredrik Vikström
+46 910 289809