OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
ELITS söker just nu efter en Service Delivery Manager med stort driv som kan vara med och bidra till en fortsatt stark och lönsam tillväxt, med marknadens nöjdaste kunder.
Som Service Delivery Manager kommer du att ansvara för den dagliga leveransen av IT- och cloudbaserade tjänster. Dessa lösningar inkluderar bland annat paketerade och kundanpassade moln- och drifttjänster. Du har det operationella ansvaret för den dagliga verksamheten, vilket innebär att du äger och driver processer, rutiner och det dagliga arbetet för att säkerställa hög kvalitet och kundnöjdhet.
Du kommer också att vara delaktig i, äga och driva såväl interna som externa leverans- och migreringsprojekt.
Ansvarsområden
Ansvar för operations and support, både inom nuvarande leverans och kommande satsningar.
Ansvar för SLA och KPI´er som är leveransrelaterad, se till att pågående tjänsteleveranser och support möter eller överträffar kunders behov och förväntningar, samt identifiera möjligheter för förbättringar av tjänster
Kontakt och leveransplanering med nuvarande och kommande kunder. Detta kan exempelvis gälla när ett säljprojekt närmar sig kontrakt, när en ny kund tas in och/eller löpande leverans.
Att arbetsleda personalen som ett team och även delta aktivt i det dagliga operationella arbetet.
Kvalifikationer
Vi söker efter en person med teknisk bakgrund som har det rätta drivet och engagemanget för att driva projekt
Önskvärda erfarenheter och kompetenser:
Certifiering inom ITIL och projektledning är meriterande.
Erfarenhet av operativt arbete, drift och support.
Kunskap och kännedom inom Cloud.
Erfarenhet av att arbetsleda en grupp, projektledning, planering av tid och resurser.
God kommunikativ förmåga och goda språkliga kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Universitetsexamen inom datorteknik eller annat IT-relaterat område ses som starkt meriterande.
Personliga kvaliteter
Vi tror att du är en driven person som vågar ta beslut och kan prioritera, även i en pressad situation. Du kan snabbt anpassa dig till ändrade förhållanden, situationer och människor.
Som person är du utåtriktad och socialt aktiv på ett professionellt sätt och kan upprätta relationer. Eftersom du kommer att ha kontakt med kunder gällande nuvarande och kommande leveranser behöver du kunna kommunicera på alla nivåer och anpassa ditt språk beroende på mottagaren.
Eftersom du kommer att operationellt ansvara för ett globalt team är det viktigt att du är van att arbeta med människor från olika kulturer och har ett prestigelöst förhållningssätt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marcel Siggelsten
0733-575614
Fredrik Wikberg
0721888050
Magnus Cohlin
0730741070
Jim Johansson
0709121200
Fredrik Åsberg
Olivia Tordön
Peter Hallabro
0733590219
Linus Berglund
+46733590205
Linda Rämsberg
Börje Berg
0709 790 450