OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till ett uppdrag hos vår kund i Örebro söker vi nu en Service Delivery Manager som kommer att ha ett helhetsansvar för flera av företagets kunder. Tillsammans med ditt team bestående av 20 personer ser du till att ni har rätt tekniska förutsättningar för att ta hand om kundens IT-miljö på bästa sätt. Du arbetar såväl strategiskt som operativt och har nära dialog med Key Acccount Manager och teknikerna i ditt team.
Tjänsten börjar som ett konsultuppdrag, men tanken är att anställningen ska gå över till kunden senare.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.
Arbetsuppgifter
- Ansvara för samverkan och månadsmöten, i det ingår förberedelser och rapportframtagning anpassad för kund-leveransen
- Effektivitetsmål (KPIer) för att säkerställa att vi blir mer effektiva i våra leveranser
- Processer och rutiner enligt ITIL efterföljs för kundleveransen samt är dokumenterade
- Säkerställa att faktureringsunderlaget är korrekt
- Hantera och driva förändringsarbete, mindre projekt samt aktiviteter
- Uppföljning av ärendekön för att säkerställa kvalitén
- Ta fram proaktiva tekniska förslag tillsammans med teamet, identifiera affärsmöjligheter
Din profil och kvalifikationen
Vi tror att du som söker trivs med att vara länken mellan tekniken och kunden. Du är öppen och flexibel i ditt arbetssätt och delar gärna med dig av insikter till såväl kunder som kollegor. Sannolikt blir du ofta beskriven som en nyfiken och samarbetsvillig IT-generalist som inte räds att utföra arbetet själv när situationen kräver det. Eftersom arbetstempot bitvis kan vara högt ser vi därtill att du trivs när du har att göra.
Krav
- Tidigare erfarenhet av liknande roll
- Dokumenterade kunskaper i ITIL
- Goda kunskaper i Windows Server och Office365
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Meriterande
Körkort
Vad vi erbjuder
Förutom vårt härliga gäng av konsulter och kollegor får du som anställd hos Centric alla verktyg du behöver för utvecklas i din yrkesroll. Vi sätter stort värde i att våra medarbetare utvecklas och höjer sin kompetens. Vi erbjuder därför alla våra konsulter möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan där vi bekostar såväl studiematerial samt certifieringar. I takt med att du tar certifikaten så höjs även din lön. Vi genomför regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former.
Centric är ett IT-företag med 370 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Caroline Biverman på tfn: 0734-159380 eller caroline.biverman@centric.eu.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229