OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Drivs du av att hantera och utveckla långsiktiga kundrelationer? Gillar du att arbeta enligt definierade processer samtidigt som du bemästrat konsten att kombinera det med pragmatism när det behövs? Vill du vara delaktig i att påverka kundernas processer och genom dem deras affärsvärde? Då har du hittat rätt! Välkommen till rollen som Service Delivery Manager.
Vem är du
Vi söker dig som är engagerad och lösningsorienterad med mycket god erfarenhet av verksamhetsnära IT. Du är van att hantera och utveckla långsiktiga kundrelationer, och drivs av att leverera riktigt kundvärde. Du är flexibel och kan anpassa dig till ändrade förutsättningar, och du inspirerar resten av ditt team att jobba likaså för att skapa värde för kund.
Du har erfarenhet av process- och affärsutveckling
Du har erfarenhet av ERP-system, gärna Dynamics men inget krav
Du är en erfaren Service Delivery Manager eller en senior projektledare
Du är flytande i svenska och engelska och har god kommunikationsförmåga
Arbetsuppgifter
Som Service Delivery Manager (SDM) har du en affärsutvecklande roll och är ansvarig för att hantera och samordna leveransen av tjänster, inom Columbus Care Microsoft & Testing, avseende kunder som driftsatt och är användare av Microsoft D365.
Du har en central roll i att skapa en framgångsrik relation med våra kunder och vara en professionell rådgivare, där du som SDM lägger tid på att påbörja en proaktiv dialog med våra kunder för att se till att de förstår värdet av högt serviceengagemang. Du kommer tillsammans med ditt team av experter vara ansvarig för alla tjänster och uppdrag som finns i ingånget avtal med leverans på bästa sätt både för kund och Columbus.
Som SDM kommer du arbeta tillsammans med både större och mindre kunder, men där ditt fokus alltid ligger på att tillföra värde till deras verksamhet på flera sätt. Bland annat är du en expert på Columbus tjänstekatalog, och kan identifiera hur våra tjänster kan skapa nytta för våra kunder. Du känner vår kunds primära intressenter och har kunskap om kundens strategiska och taktiska agendor, och förstår hur vi kan finnas där för att hjälpa till. Som SDM tillför du även kundvärde genom att vara den som säkerställer kvalitet i våra leveranser.
Columbus har flera affärsområden och verkar på flera marknader. Även om denna position främst är inriktad på den svenska marknaden kommer många av de större kunderna att spänna över flera tjänster och flera marknader. Som SDM kommer du att använda din kunskap för att maximera kundupplevelsen på det totala Columbus-engagemanget.
Beroende på vilken kund du har är det sannolikt att du kommer tillbringa det mesta av din tid på kontoret. Stockholm, Göteborg eller Malmö beroende på vart du bor.
Vad vi kan erbjuda
Columbus har ett bra rykte om sig i branschen och du kommer att kunna arbeta med spännande projekt hos flera befinliga och nya kunder, oftast med senare tekniker. Det som flera attraheras av är teamkänslan vilket innebär att det finns en hög grad av samarbete. Vi levererar tillsammans i ett växande område. Rollen innebär stor del frihet under ansvar och möjlighet finns att arbeta på distans om man behöver det.
Ansökan och nästa steg
Hos oss kan du ansöka med din LinkedIn och/eller CV och du behöver inte fylla i några långa frågeformulär. Intervjuer kommer hållas löpande.
Om Columbus
Columbus är ett IT-konsultbolag med fler än 2000 medarbetare runt om i världen. Det vi gör allra bäst är utveckling, implementering och underhåll av digitala affärslösningar. Vår uppgift är att guida kunder i deras digitala transformation så att deras företag kan fortsätta att vara framgångsrikt en lång tid framöver. De senaste dryga 30 åren har över 5000 kunder anlitat oss. Det går bra, helt enkelt 🚀. Om du frågar oss är hemligheten att vi sitter på ett stort utbud av tekniska lösningar, djup branschkunskap, omfattande teknisk expertis och en rejäl dos kundförståelse.
Våra medarbetare är engagerade i sitt arbete och företaget präglas av en stark entreprenörsanda. Detta tack vare de möjligheter som faktiskt finns att vara med och påverka både vår egen och våra kunders verksamhet. Nu behöver vi bli fler och vill ha dig med på färden!