OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OM XENIT
Xenit är en IT-partner som levererar säkra och moderna digitala tjänster. Vi inspirerar, utmanar och vägleder företag till en högre nivå av digitalisering. Vi är otroligt stolta över att få arbeta med kunder som bland annat Afry, Lindex, HSB, Nudie Jeans och Peab. I vår senaste kundundersökning frågade vi våra kunder "Hur nöjd är du med Xenits arbete i sin helhet?" och fick det fantastiska resultatet 4,50 av 5 möjliga!
SERVICE DELIVERY MANAGER
Som SDM på Xenit är din huvudsakliga arbetsuppgift att säkerställa att leveranserna gentemot våra kunder matchar den höga kvalitet som både Xenit och kunder förväntar sig. Ditt mål är att bygga den bästa kundupplevelsen utifrån Xenits möjligheter. Du arbetar också med att bygga upp och förädla Xenits samlade erbjudande kring paketerade tjänster genom kontinuerlig utveckling av processer, arbetssätt och organisation.
VEM ÄR DU?
För att lyckas i rollen tror vi att du är duktig på att leverera resultat och uppfylla kundförväntningar. Du ser alltid till att uppgifter slutförs och fullföljs i tid med fokus på kvalitet, kundbehov och kundnöjdhet. En viktig del i rollen är också att skapa relationer och nätverk till både kunder och medarbetare och att komma bra överens med personer på alla nivåer, oavsett roll i bolagen.
Exempel på arbetsuppgifter:
Kundrelationer
Representera Xenit hos kund och kunds representant internt
Sätta sig in i de kundrelationer som Xenit etablerar och verka för högsta kundnöjdhet
Avstämningar med beställare om leveransmål och kvalitetsavvikelser
Leveranskapacitet
Säkerställa att leveranser är resurstillsatta genom avtalade leveransplaner och OLA
Granska och godkänna offerter innan överlämnande
Leveranskvalitet
Säkerställa att Xenits tjänster och leverans medverkar till kunds verksamhetsmål
Uppföljning av kostnader och budgetmål med fokus på lönsamhet
Etablering och utveckling av tjänster
Lämna konkreta förslag på förbättringar i processer, arbetssätt och organisation
Driva implementation av beslutade förslag
BAKGRUND
Minst tre års dokumenterad erfarenhet från liknande roller
Dokumenterad erfarenhet av IT Service Management
Dokumenterad erfarenhet av IT-processledning och/eller processutveckling
Certifiering inom ITIL 3 eller ITIL 4
Goda kunskaper i svenska och engelska, så väl i tal som i skrift
MERITERANDE
Eftergymnasial utbildning inom IT
Teknisk bakgrund och/eller ett stort intresse för IT och digitala tjänster
Erfarenheter inom sälj och affärsutveckling
Erfarenheter inom Projektledning och projektstyrning
VÅRT ERBJUDANDE
Xenit är ett snabbväxande företag som sedan starten 2009 vuxit framgångsrikt till idag drygt 40 anställda. Vårt kontor präglas av trivsel, ergonomi och funktion. Vi tycker att det är viktigt att träffa sina kollegor ofta och lära av varandra genom kunskapsutbyte och mentorskap. Varje ny medarbetare på Xenit får ta del av vårt fina förmånspaket och startar sin anställning med två veckors introduktion där en individuell karriärplan och styrkort tas fram. Vi värderar en hög teknisk nivå hos våra anställda och satsar mycket på vidareutveckling, mentorskap, teknisk utrustning, certifieringar, konferenser och techdagar. Vi värnar även om hälsa och gemenskap och umgås tillsammans genom bland annat träning, middagar på stan och andra gemensamma trivselhöjande aktiviteter.
TILLSÄTTNING OCH ANSÖKAN
Tjänsten är heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning. Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amanda Blom, rekryteringsansvarig på Xenit.
Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.
I den här rekryteringen undanbeder vi oss vänligen all kontakt från rekrytering- eller annonseringsföretag.
#Xenit1337 #UnboxYourBusiness
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringsansvarig Amanda Blom
Recruitment & Employer Branding Amanda Blom
Rekrytering Amanda Blom
010 707 35 16
Rekrytering Amanda Blom
Amanda Blom
Rekryteringsansvarig Amanda Blom
Amanda Blom
010-707 35 16