Service Delivery Manager Arbetsplats till Unionen

Service Delivery Manager Arbetsplats till Unionen

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Brillante och du anställs direkt hos Unionen. Vi gör ett löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag!

Om företaget:

Unionen är Sveriges största fackförbund och verkar för tjänstemän på den privata arbetsmarknaden. Deras vision är att skapa trygghet, framgång och glädje i arbetslivet. Unionen har nationellt kontor på 23 orter med cirka 1000 medarbetare. I Stockholm arbetar du tillsammans med 600 kollegor i moderna lokaler med tillgång till gym, mitt i Stockholm City. Kontoret präglas av en prestigelös och välkomnande kultur där gemenskap och trygghet värderas högt.

Denna roll tillhör sektionen IT-tjänster, där flera grupperingar finns. Du ingår i teamet för arbetsplats och intern servicedesk. Förutom molnplattformar ansvarar sektionen även för drift, nätverk samt verksamhetsapplikationer som hanterar utveckling och förvaltning av ett stort antal IT-tjänster. Dessa grupperingar samarbetar tätt både internt inom enheten och med verksamheten samt leverantörer.

Vid sidan av IT-tjänster finns sektionen Digital Utveckling, som ansvarar för mer utvecklingsintensiva IT-tjänster såsom medlemshantering (Dynamics), digitala kanallösningar, Business Intelligence och mer. Dessutom finns centrala funktioner som övergripande IT-arkitektur, IT-säkerhet och sourcing.

Arbetsuppgifter:

Som Service Delivery Manager säkerställer du att Unionens verksamhet har tillgång till användarvänliga, säkra och effektiva arbetsplatsverktyg. Du har ett övergripande ansvar för Unionens klientmiljö med tillhörande applikationer och hårdvara, samt för den lokala infrastrukturen på Unionens regionkontor.

Huvudsakliga ansvarsområden:

• Säkerställa ett effektivt samarbete med kravställare och mottagare av tjänsterna, samt paketera och styra leveransen av tjänsterna ur ett system- och leverantörsperspektiv.
• Agera teknisk expert inom ditt område i nära samarbete med IT-supporten, samt stötta arkitekter och projektledare i arbetet med att uppfylla både funktionella och icke-funktionella krav.
• Definiera vision och strategi för arbetsplatstjänsterna, samt ta fram roadmaps och hantera, prioritera och följa upp backlog.
• Säkerställa en governance-struktur med rätt forum, deltagare och aktiviteter.
• Arbeta nära verksamheten och tillsammans med ansvarig för den digitala arbetsplatsen fungera som en naturlig kontaktyta.

• Ansvar för leverantörsavtal och leverantörsstyrning. Koordinera verksamhetens behov, krav och beroenden med övriga team inom IT.
• Genomföra omvärldsbevakning av nya teknologier och leverans modeller.
• Ansvara för budget och kostnadsuppföljning.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Fler års arbetslivserfarenhet av förvaltning och livscykelarbete med klienter, konferensutrustning, skrivare och IoT.
• Erfarenhet av Microsofts klienthanteringsplattformar (SCCM och Intune), EntraID, Azure och Active Directory.
• Kunskap inom applikationspaketering.
• Erfarenhet av ServiceNow eller andra samarbetsverktyg.
• Flera års erfarenhet av att leda och ansvara för leverantörsstyrning och avtalshantering.
• Erfarenhet av budgetarbete, inklusive fakturahantering och budgetansvar inom din leverans.
• Erfarenhet av IT-säkerhetsarbete kopplat till klient och operativsystem.
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
• Meriterande med kunskap inom GDPR, informationssäkerhet eller infrastruktur.

Vi söker dig som brinner för att göra skillnad – och det kommer du verkligen kunna göra här! Ditt verksamhetscentrerade tankesätt och din förmåga att kommunicera och bygga förtroende är värdefulla egenskaper. Genom kontinuerlig dialog med interna kollegor, konsulter och leverantörer kan du driva förändring effektivt.

Din förståelse för hur förändring påverkar organisationer och människor gör att du kan tillämpa best practice för att uppnå positiva resultat. Du är strukturerad och vet när kvalitet bör prioriteras. Du trivs i en ansvarstagande roll och är duktig på att sätta både kortsiktiga och långsiktiga mål för att upprätthålla en hög nivå på både ditt och ditt teams arbete.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Olof Palmes Gata 17, Hötorget, Stockholm. Möjlighet att arbeta på distans två till tre dagar i veckan.
Lön: Enligt överenskommelse, övriga villkor enligt kollektivavtal
Facklig kontakt: Tobias Levin, tobias.levin@unionen.se, 08-504 155 37

Vid frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Elice Öhman via elice.ohman@bravura.se eller 076-721 49 82.

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 september 2024
  • Ansök senast: 21 oktober 2024

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


Manager Service Management Platforms

Manager Service Management Platforms

13 september 2024

13 september 2024

Service Owner/Tjänsteägare till Capio

Service Owner/Tjänsteägare till Capio

12 september 2024

Teamleader IT-Driftcentral

Teamleader IT-Driftcentral

10 september 2024