OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alleima Tube IT och M3 Competence center (M3CC) ansvarar för att affärssystem M3 tillgodoser vital funktionalitet för företagets affärsprocesser. Avdelningen består dels av en teknisk operationell förvaltningsorganisation dels av en projektorganisation som är inne i en expansiv utrullningsfas på ett flertal produktions-, stabs- och säljenheter. Vi är för närvarande 14 personer och letar nu efter en driven person som vill vara med på resan att bygga en ny förvaltningsorganisation för M3 leveransen. Hos oss får du ta del av spännande utmaningar i en växande verksamhet med stora möjligheter till egen utveckling.
Din Roll
I rollen som Service Delivery Manager för M3 får du möjlighet att bygga upp och driva en förvaltningsorganisation för att skapa en långsiktig och hållbar uppsättning för våra globala M3 användare. I förvaltningsorganisationen ansvar du även för att skapa arbetssätt och processer för att tillgodose behoven från verksamheten och externa aktörer.
Du har ett operativt ledarskap för det dagliga arbetet och agerar navet mellan användare, projektorganisationen, konsulter och externa aktörer och med deras support resurssätter du, estimerar och prioriterar inkomna behov. Till din hjälp har du även ett kompetent utförandeteam samt kollegor som bistår i prioritet och lösningsförslag.
I rollen har du även ett nära samarbete med övriga inom M3CC, verksamhetens representanter och externa partners där du bl.a. ansvarar för att;
Sätta upp arbetssätt och processer inom Application Management (AM).
Föra en nära och kommunikativ dialog men användarna för att förstå behoven och hur de kan tillgodoses via etablerade forum.
Planera för ny funktionalitet, uppgraderingar, projekt och aktiviteter, i syfte att optimera funktionalitet och förbättra nyttan för kunden.
Fungera som en länk mellan projektorganisationen och förvaltningsorganisationen genom att ta vid där projektleveransen slutar.
Sätta upp och involvera affärsrepresentanter gällande process och informationsägarskap.
Sätta upp arbetssätt för god efterlevnad av internkontroll genom att bland annat tillgodose krav på roller och behörigheter.
Din Profil
Du har för tjänsten en relevant universitets- eller högskoleexamen, alternativt motsvarade kunskap förvärvad genom tidigare arbetslivserfarenhet. Du har en även dokumenterad erfarenhet av arbete i en kundnära roll med förmåga att planera och prioritera, samt leda dig själv och andra i riktning mot utsatta mål är nyckelkompetenser. I övrigt ställs inga särskilda krav på tekniska IT-kunskaper, men det är viktigt med förståelse och intresse för systemutveckling, IT-förvaltning och IT Service Management.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att vara framgångsrik i rollen som Service Delivery Manager tror vi att du har högt eget driv och motiveras av att arbeta mot uppsatta mål. Du arbetar strukturerat och självständigt samtidigt som du är bra på att bygga relationer och skapa engagemang i interna och externa arbetsteam. Genom din servicekänsla, ärlighet och inställning att problem är till för att lösas, skapar du trovärdighet och värde för dina kunder. Du är lyhörd för kundens behov samtidigt som du är pedagogisk och har en naturlig pondus, vilket gör att du skapar goda och lösningsinriktade samarbeten med människor i olika roller och med olika personligheter. Du skapar affärsmöjligheter genom din förmåga att bygga långsiktiga relationer, ditt engagemang och din handlingskraft.
Då vi är en global organisation och verkar i en internationell miljö krävs det att du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i tal såväl som skrift.
Vad du kan förvänta dig av oss
En dynamisk och lärorik arbetsplats där samarbete krävs för att lösa den gemensamma uppgiften
En arbetsplats där vi lägger stor vikt vid såväl ledarskap som medarbetarskap
Vi jobbar för att efterleva Alleima’s kärnvärden, varje dag:
Vi bryr oss
Vi levererar
Vi utvecklas
Övrig information
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Viktoria Norwald, rekryterande chef, 070 693 44 00
För frågor angående rekryteringsprocessen, vänligen kontakta:
Per Hammas, ansvarig rekryterare, +46 79-098 49 50
Fackliga kontaktpersoner:
Maria Sundqvist, Akademikerföreningen, 070 651 73 81
Kjell-Åke Klockervold, Ledarna, 070 314 24 43
Mikael Larsson, Unionen, 070 307 30 48
Välkommen med din ansökan senast 2022-11-20. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
På Alleima är vi övertygade om att mångfald leder till en bättre omgivning för våra anställda, vårt företag och våra kunder. Vi erbjuder dig stora utvecklingsmöjligheter i en global industrikoncern med förmånliga anställningsvillkor som bland annat inkluderar tjänstepension, friskvård, gruppförsäkring, förstärkt föräldrapenning, utbildningsprogram och kompetensutveckling.
På Alleima (tidigare Sandvik Materials Technology) är vårt uppdrag mycket mer än att leverera högkvalitativa produkter, teknologi och processer – genom samarbete utvecklar vi de bästa lösningarna efter våra kunders behov och att det är så vi uppnår våra affärsmål är bästa sättet att beskriva vårt dagliga arbete. Med nyfikna medarbetare och säkerheten som vår första prioritet, skapar vi en arbetsmiljö där Du kan utvecklas både som person och i ditt arbete.
Alleima noterades som fristående bolag på Nasdaq Stockholm den 31 augusti, 2022. Med en tydlig riktning för vår resa, där vi nyttjar vår position som teknologiledare, progressiv affärspartner och där vi är drivande vad gäller hållbarhet, syftar vi till att bli ett ännu starkare bolag inom vår industri.
Är Du redo att anta denna utmaning tillsammans med oss? Följ med på vår resa! www.alleima.com