OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AddPro har sedan starten 2000 varit en framgångssaga och två decennier senare kan vi nu blicka tillbaka på ett stabilt tillväxtmaraton. När vi i år firar 20 år står vi fortsatt starka, med branschens vassaste kompetens och stor finansiell stabilitet. Välkommen på kalaset!
SDM hos AddPro - en sneak peek
Som Service Delivery Manager (SDM) hos AddPro välkomnas du att driva och utveckla relationen och affären med såväl mellanstora som stora kunder. Om du redan var en av oss hade en av dina dagar kunnat se ut som följer:
Du startar dagen med ett möte med din globala kund, där du och affärsansvarig levererar en månadsrapport kring SLA-uppfyllnad och vilka proaktiva åtgärder teamet har arbetat med senaste veckorna. Under mötet ser du att kollegor skrivit till dig i Teams om en kritisk incident, men de är redan ”all hands on deck” för att lösa incidenten. Du älskar dynamiken och de många kontaktytorna i din roll och njuter av teamets lösningsfokuserade och rappa dialog i chatten.
Innan lunch är det möte med interna teamet för en av dina mellanstora kunder som har outsourcat en betydande del av sin IT till AddPro. Ni startar med att följa upp hur avtalen håller ihop gentemot kalkylerna innan ni ivrigt diskuterar affären framåt. Det bästa med din roll som SDM på AddPro är just det; att vara business-driven och affärstänkande i kombination med vass koordinering. Slutligen berättar affärsansvarige om en ny möjlighet där kunden behöver hjälp med en ny kundunik tjänst som ska avlasta i kundens leverans. Du får i uppdrag att samla ihop rätt personer för att kunna köra en workshop kring hur AddPro kan leverera detta. Då solen lyser beslutar hela kundteamet att äta lunch tillsammans på The Edge soliga takterrass. Ni konstaterar nöjt att ni måste ha Hyllies bästa utsikt.
Med panoramavy sätter du dig sedan i lugn och ro för att gå igenom underlag och statistik från operativt ansvarig innan du vant skapar en PowerPoint inför morgondagens kunduppföljning. Innan du sticker till eftermiddagens padelmatch tänker du igenom dina inspel inför diskussionen ni ska ha i SDM-teamet om framtidens SDM-roll. För dig är det solklart, SDM-rollen är en business partner, affärsinriktad, strategisk och proaktiv, och du gläds över att AddPro delar din uppfattning.
Våra förutfattade meningar om dig
- Du går way back med avtalsleveranser och managerade IT-tjänster
- Ditt affärsintresse är stort och du drivs av att utveckla kundrelationen och värdet av leveransen. Du gillar dynamiken i rollen; i ena stunden är du strategisk rådgivare till kunden och i andra stunden driver du effektivt samarbete internt. Du förlorar dig dock väldigt sällan i tekniska detaljer.
- Du är stark inom kommunikation, såväl i komplexa kunddiskussioner som i pedagogiska presentationssammanhang
- Du är flytande i svenska and of course English, since you will be operating in an international environment
AddPro - ditt nya home (away) from home
AddPro stärker våra kunders konkurrenskraft genom att utveckla, utmana och digitalisera kundens verksamhet. Och kunderna älskar oss; de bedömer oss som marknadsledande inom verksamhetsnära IT*! Våra kunder är medelstora till stora företag och statliga förvaltningar som har höga krav på kompetens och support. Hos oss lever vi ”The AddPro Way” och brinner för innovation och förändring. Lagandan är stark och prestigelös där vi är hängivna att hjälpa varandra framåt. Oavsett uppgift i bolaget strävar vi alltid efter att bli bättre på det vi gör och möjligheten att påverka genom egna idéer och initiativ är stor. Du njuter av stor frihet och ansvar hos AddPro där vi vill underlätta för dig att lyckas såväl på jobbet som i privatlivet. Dessutom vill vi ha roligt under tiden - vi gör det med passion eller inte alls!
AddPro är ledande på att skapa operativa, taktiska och strategiska värden hos våra kunder enligt Radars stora leverantörskvalitetsgranskning 2019! :D
Redo att prata drömroll med AddPro?
Varmt välkommen med din ansökan. Är du nyfiken på tjänsten och har frågor? Kontakta då rekryterare Sara Byrlind på sara.byrlind@addpro.se eller skriv din fråga i chatten här bredvid. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Sista ansökningsdag är 2020-09-02 och vi kontaktar kandidater löpande så vi rekommenderar att du ansöker till tjänsten så snart du kan.
Sökord: Service Delivery Manager / SDM / Service Manager / Service Level Manager / Delivery Manager / Service Delivery Coordinator / AddPro / Hyllie / Malmö
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Byrlind