Service Delivery Manager (SDM) -Stockholm

Arbetsbeskrivning

Infocare behöver förstärka sitt SDM team med fler medarbetare, vill du bli en av oss?

Till vårt kontor i Stockholm söker vi någon som kan ta hand om våra kunder. Du skall tycka om att jobba nära våra kunder och se alla möjligheter till utveckling av våra leveranser.

ANSVARSOMRÅDE


* Customer Relationship - Fungerar som kontaktpunkt för kunden och bygga en relation med kundens operativa IT kontakter. Representerar kundens intresse och oro internt för att matcha kundernas förväntningar med levererade tjänster och Infocare avtal med kunden
* Relationship Management - Utveckla och förvalta kundrelationer samt hantera eskaleringar från företagets kunder. Hitta och utvecklar nya affärsmöjligheter i samverkan med Infocare KAM.
* Performance Management - Ta fram, presentera och säkerställa att SLA-rapporter (Service Level Agreement) vidareutvecklas, levereras och kontrolleras. Uppmärksamma då avtalade servicenivåer inte nås och eskalerar ihållande avvikelser. I samarbete med verksamheten skapa, äga och kommunicera en handlingsplan både internt och externt, samt hantera motstridiga affärskrav från kunder.
* Change Management - Upprätta en formell modell för styrning av leverans av tjänster och arbeta för och framställa kundrelaterade förändrings- och förbättringsförslag. Äga och utarbeta rekommendationer för kontinuerlig förbättring av tjänsterutiner, servicenivåer, standarder och policys. Identifiera och utveckla lösningar avseende nya tjänstebehov för befintliga kunder.
* Lönsamheten - Ansvarar för att leveransen sker enligt överenskommet avtal med kunden och inom den överenskomna prognosen för P & L. Aktivt arbetar tillsammans med olika funktioner internt för att förbättra produktiviteten och effektiviteten, för att uppnå pågående prestandaförbättringar och/eller sänkta kostnader.




UTBILDNING & KOMPETENS


* Akademisk examen eller motsvarande kunskaper förvärvade genom erfarenhet.
* Budgetförståelse samt kunskaper inom finansiell analys med gott siffersinne och förmåga att presentera siffror för olika intressenter.
* Erfarenhet av att hantera relationer och outsourcingavtal för kunder, gärna i ett internationellt sammanhang.
* Bred förståelse av IT-marknaden.
* Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Personliga egenskaper


* God förmåga att upprätthålla relationer med kunder på alla nivåer
* Bra på att kommunicera och fatta beslut
* God lyhördhet från olika målgrupper
* God analytisk förmåga
* Driven och initiativtagande
* Proaktiv samt en resultatinriktad problemlösare
* Flexibel, ha förmåga att anpassa tillvaron utifrån verksamhetens behov
* Teamorienterad med goda ledaregenskaper
* Prioriterings- och planeringsförmåga
* Strukturerad, noggrann och ordningsam.

Om Du känner igen dig i ovanstående beskrivning så ber vi Dig söka omgående. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Välkommen med din ansökan!

Eventuella frågor skickas till; se nedan

Vi undanber oss vänligen all rekryteringshjälp!

Kontaktpersoner på detta företaget

Infocare

Infocare
0767223155
Infocare

Infocare

Infocare

Infocare

Infocare

Sammanfattning

  • Arbetsplats: InfoCare 0180
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Permanent
  • Publicerat: 23 september 2016

Besöksadress

Karlsbodavägen 39
None

Postadress

16102
0180, 16102

Liknande jobb


Objektspecialist IT

Objektspecialist IT

20 december 2024

Process Lead - Incident & Problem Management

Process Lead - Incident & Problem Management

20 december 2024

Global Sales Engineering

Global Sales Engineering

17 december 2024

13 december 2024