Service Delivery Manager till FörsäkringsGirot

Service Delivery Manager till FörsäkringsGirot

Arbetsbeskrivning

Trivs du i en miljö där verksamheten fokuserar på högsta möjliga kundvärde och ständigt säkerställer kundens, medarbetarens och företagets utveckling? Vill du ha en arbetsgivare som värdesätter samarbete, är proaktiv och professionell? Vill du vara en viktig del av en familjär atmosfär och en prestigelös kultur? Var då med och bidra till FörsäkringsGirots högkvalitativa leveranser som säkerställer en av de viktigaste uppgifter en arbetsgivare har, att medarbetarnas pensioner ska bli rätt.
Vi som jobbar på FörsäkringsGirot trivs verkligen här. Hos oss ges ständigt möjlighet till utveckling och att få vara med och påverka.
Din roll som Service Delivery Manager
Som Service Delivery Manager (SDM) har du en nyckelroll i FörsäkringsGirots tjänsteleverans mot några av våra viktigaste kunder. Du agerar huvudkontakt och eskaleringspunkt för utvalda kunder i leveransfrågor och är den som onboardar dem, säkerställer god, fortlöpande leverans och även ansvarar för processen vid eventuellt avslut. Du är kittet mellan KAM och leverans och din roll säkerställer ett gott internt samarbete för bästa tänkbara leverans.
I rollen har du ett kundleveransansvar för ett 30-tal kunder omfattandesamtliga A-kunder samt utvalda B-kunder, dvs våra absolut största kunder
Ansvaret innefattar bland annat:
Ta ut, följa upp, analysera underlag så som SLA, KPI: er för uppföljning mot utvalda kunder.
Säkerställa en god övergång ex från vår tjänst Självservice till Fullservice eller från implementering till driftsättning.
Planera, organisera och förvalta återkommande kundmöten inom ansvarsområdet.
Säkerställa att kunderna utnyttjar FörsäkringsGirots tjänster på ett optimalt sätt.
Primär kundkontakt för alla eskalerade ärenden inom ansvarsområdet.
Kommunikationsansvarig och eskaleringspunkt gällande leveransincidenter nivå 4+5, för samtliga kunder.
Hålla sig uppdaterad gällande incident-rapportering
Identifiera och följa upp på kundrisker
Analys och planer för att förbättra servicenivån vid ex. incident, riskkund.

Internt:
Kravställning mot intern leveransorganisation vid avvikelser
Vara uppdaterad på kundens nuvarande och kommande behov och i dialog med KAM rekommendera FörsäkringsGirots tjänsteutbud därefter.
Agera PreSale gällande ex. SLA, KPI.er vid behov.
Driva proaktiva förbättringsförslag gentemot kund och internt kopplat till leveransen tillsammans med kundteamet.

Vi söker dig
Vi söker dig som är van att hålla ihop stora komplexa leveranser av SAAS-tjänster. Eftersom rollen är ny hos oss, är det viktigt att du tidigare har arbetat i roller som SDM, Service Manager, projektledare eller liknande. För att trivas i rollen är du van att föra dialog med kundpart på strategiskt hög nivå och har:
Minst 2 års erfarenhet som SDM (eller liknande roll) – KRAV
Minst 2 års erfarenhet av strategiskt kund-/leveransansvar - KRAV
Minst 5 års erfarenhet av relationsskapande kundarbete - KRAV
Erfarenhet av pensions- eller försäkringsbranschen - KRAV
Erfarenhet av att arbeta med komplexa SAAS-tjänster - KRAV
Flytande svenska och engelska språkkunskaper, i såväl tal som skrift – KRAV
Försäljnings- och förhandlingserfarenhet - Meriterande
Certifiering i ITIL eller motsvarande verktyg/kompetens – Meriterande
Kandidatexamen eller motsvarande inom relevant område – Meriterande

Vårt erbjudande
På FörsäkringsGirot erbjuder vi en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling och utbildning. Du arbetar tillsammans med engagerade kollegor som alla bidrar till bolagets framgångar och gör arbetsplatsen till ”The Place to Be”, där vi jobbar och vinner som ett lag. För oss på FörsäkringsGirot är viktigt att hela livet fungerar och därför är vi måna om att våra medarbetare upplever en god balans mellan arbete och fritid. Vi har ett mycket bra pensionserbjudande tillsammans med många andra fina förmåner för våra anställda. Vår arbetsplatsfilosofi innebär att du som medarbetare i hög grad själv avgör var du utför ditt arbete bäst, hemma eller på vårt fina kontor mitt i Stockholm.
Sök tjänsten!
Mejla din ansökan till: sdm@fgirot.se redan idag!
Vid frågor om tjänster, kontakta Olga Abramkina, chef för Pensionsservice, på telefon: 070-7352995.
Om FörsäkringsGirot
FörsäkringsGirot har över 800 nöjda kunder. Vi är omkring 50 anställda som hjälper arbetsgivare att ge rätt pension och försäkring till sina anställda. Med över 20 års erfarenhet i branschen och med starka ägare i ryggen såsom Skandia, SPP, SEB Pension och Försäkring och Länsförsäkringar, står vi stadigt idag och imorgon. Besök oss gärna på www.fgirot.se eller LinkedIn.
Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: FörsäkringsGirot Sverige AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 april 2023
  • Ansök senast: 31 maj 2023

Postadress

Wallingatan 2, 3tr
Stockholm, 11160

Liknande jobb


20 december 2024

Kvalitetsutvecklare

19 december 2024

Samordnare till Samordningskansli

Samordnare till Samordningskansli

19 december 2024