Service Delivery Manager till Ragnsells

Service Delivery Manager till Ragnsells

Arbetsbeskrivning

Som Service Delivery Manager, SDM hos Ragnsells, är din främsta huvuduppgift att hantera och uppfylla affärsbehov inom företaget till framtida Microsoft D365-molnekosystem och dess omgivande system, för att säkerställa högsta kvalité och kontinuerlig åtkomst till några av Ragnsells mest affärskritiska funktioner.

Dina arbetsuppgifter

•       Tillämpa strukturerad metodik och leda aktiviteter kring ”life cycle mangement”

•       Samordna insatser med andra team och specialister.

•       Definiera och följa upp KPI:er.

•       Utforma rapporteringsstrategi till berörda parter och genomföra dessa.

•       Driva utvecklingen i linje med affärskrav och kontinuerlig utrullning av nya ytterligare tjänster/anpassningar

•       Nära samarbete med andra intressenter för att säkerställa konsekvens i tillvägagångssätt och bidra till genomförandet av CDM-strategin.

•       Arbeta nära ingenjörs- och produktledningsgrupper enligt ”life cycle-metodiken”

•       Arbeta nära produktägare för att anpassa sig till CDM-strategin

•       Vårda relationer till leverantörer, bidra till RFIs/RFPs för tjänster från leverantörer

•       Säkerställa adekvat övervakningskapacitet (kvalité, prestanda, säkerhet)

•       Förstå det dagliga löpande underhållet och support.

•       Driva processen för att säkerställa att alla inom det operativa teamet har rätt förutsättningar och kunskaper för en effektiv lösningshantering.

•       Anpassa dig till närliggande funktioner Azure AD, Nätverk, etc

•       Kontinuerlig kontraktsgranskning och uppdatering när servicekraven ändras och förfaller

Rollen innefattar rätt att fatta beslut enligt det nuvarande beslutssystemet för Ragn-Sells Recycling AB och dotterbolag samt tillhörande underdelegering av beslutsrätt avseende inköp, beställningar, anbud, ingå avtal eller andra åtaganden.

Rollen ingår i Ragn-Sells Group Function IT och rapporterar till Lifecycle & Solution Manager.

Din profil

•       Kandidatexamen eller civilingenjör inom relevant IT- eller teknikområde

•       Utbildning i ledarskap är meriterande.

•       Erfarenhet av praktiska principer för livscykelhanteringsmetoder och verktyg

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med IT-leveranser tillsammans med externa parter och leverantörer. Även erfarenhet av projektledning ser vi som en förutsättning för att nå framgång i rollen. Det är även starkt meriterande med erfarenhet från återvinningsbranschen.

Kunskaper och färdigheter

•       Kunskap inom Lösning- och livscykelhantering

•       Kännedom inom ERP- och CRM-lösningar

•       Kunskap inom Dynamics 365 FinOps och CE eller liknande 

•       Kunna förutsäga, identifiera och lösa problem

•       Förstå organisatoriska frågor och utmaningar

•       Du är väl bevandrad inom kundservice och är en utomordentlig kommunikatör. Du har ett strukturerat och organiserat arbetssätt och fungerar bra i team såväl som självständigt. Du är flytande i både svenska och engelska.

Ragnsells erbjuder

Företaget är Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. De samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige, Norge och Danmark. Deras erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Företaget är 1500 medarbetare i Sverige. Koncernen finns dessutom i Danmark, Norge och Estland. Totalt är det 2500 personer i hela koncernen. Företaget omsätter över 6 miljarder SEK per år och deras medarbetare har fler än 1600 fordon till sin hjälp.

Här erbjuds du att arbeta i ett företag med stark entreprenörsanda och driv med fullt fokus på tillväxt. Bra förmåner och stora möjligheter till utveckling.

Har du några funderingar kring tjänsten?

Tveka då inte att höra av dig till:

Talent Acquisition Manager, Tove Svansson

tove.svansson@totalresurs.se

Om Total Resurs

Vi är inget traditionellt rekryteringsföretag. Vi sätter kvalitet framför kvantitet. Genom ett personligt engagemang och med individen i fokus skapar vi givande och hållbara relationer. Vi tror just att det vinnande konceptet handlar om att omge sig med engagerade människor. Det är inte enbart ett företags visioner eller en slående uppfinning som gör oss konkurrenskraftiga och lyckosamma, utan det är människors engagemang. Människor som får utvecklas och använda hela sin potential och kraft kan nå hur långt som helst. Vårt mål är enkelt: du ska nå dina. Total Resurs är en leverantör av konsult- och rekryteringstjänster inom IT, där erfarenhet och hög kompetens är lika viktigt som äkta engagemang och hjärta. Total Resurs ingår i Total-koncernen som grundades 2011 med säte i Stockholm. Vi är idag ca 70 medarbetare, varav 45 konsulter. Vi vill vara skickligare, närmare och ge mer. Bakom Total Resurs står erfarna entreprenörer och några av marknadens främsta konsulter och medarbetare. Många av oss har mer än 25-års erfarenhet av avancerad IT-integration, kommunikation och rekrytering. Vi bygger det företag vi själva alltid velat arbeta i och som kunder och leverantörer vill arbeta med.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Olin Hall

Cecilia Wiborg
073-5227084
Linda Olin Hall

Hanna Malmenbratt
0735227082
Linda Olin Hall
073 522 70 83
Hanna Malmenbratt
073-5227082
Malin Åkesson

Marie Jensen
073 522 70 84
Sanna Åhström

Marie Jensen

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Total Resurs AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 juni 2020
  • Ansök senast: 25 augusti 2020

Besöksadress

Gustav III:s Boulevard 46, 8tr, Solna
None

Postadress

Gustav III:s Boulevard 46, 8tr
Solna, 16973

Liknande jobb


24 november 2024

22 november 2024