Service Delivery Manager till RedBridge!

Arbetsbeskrivning

Har du, likt oss insett vikten av Open Source och vill utveckla din förmåga inom projektledning och teknik?

Hos oss på RedBridge stavas nyckeln till framgång Open Source. Sedan 2003 har vi gett våra kunder större valfrihet och möjlighet att modernisera sina IT-miljöer på ett kostnadseffektivt sätt, där Open Source och Linux självklart står i första led. Teknikens förändring och utveckling är en del av vår dagliga tillvaro och det gäller för oss att vi aktivt anpassar oss efter omvärldens förutsättningar. Hos oss är du bland experter på området och vi satsar på våra medarbetare genom kompetensutveckling i form av utbildningar, konferenser, men även genom ett ständigt lärande av varandra för att hålla oss ajour med omvärlden.



Vad innebär rollen och vad kommer du att göra?

Som Service Delivery Manager hos RedBridge kommer du att ta ett helhetsansvar för vår leverans mot våra kunder där du skapar goda kundrelationer samt arbetar för att utveckla våra tjänster. Tillsammans med vår andra SDM och Team Lead för Operations delar ni erfarenheter och säkerställer att våra avtal efterföljs med hög kundnöjdhet och god leverans.

Du kommer arbeta nära beslutsfattare hos oss på RedBridge och externt i våra olika uppdrag där vi erbjuder dig en utvecklande roll med nya utmaningar att lösa tillsammans med kollegor, kunder och tekniker. Genom samverkan informerar och uppdaterar du kunder vid driftstörning och incidenter samt presenterar förbättringar för en bättre leverans så att vi kan överträffa våra kunders förväntningar. I rollen kommer du att vara vår representant mot kund men även kundens representant mot oss på RedBridge, där du driver en proaktiv dialog med fokus på att upprätthålla en servicekultur och leverera värde. Hos oss får du möjlighet att projektleda och samarbeta med kunder för att planera, övervaka och genomföra projekt tillsammans med våra leveransteam och leverantörer som överensstämmer med deras IT-strategier.

Som ansiktet utåt mot våra kunder kommer du att arbeta med olika tekniska och affärsmässiga team för att uppnå resultat och goda leveranser. Du tar in önskemål och beskrivningar för att sedan dokumentera, förmedla och fördelar resurser till våra olika uppdrag. Du kommer att leda månatliga driftmöten och sätter upp månads- och incidentrapporter för att uppdatera lägesbilden i våra olika projekt mot kunder, för att upprätthålla en positiv relation genom kontinuerlig dialog.

För att passa in hos oss tror vi att du har operativ erfarenhet av projektledning och koordinering, där du har hanterat leverans av tjänster och support för kravställande företagskunder. Med din kommunikativa förmåga i både tal och skrift klarar du av att leda möten, ställa krav och dokumentera för att säkerställa goda leveranser och kundnöjdhet. Du ska förstå kundens verksamhet och prioriteringar och vara delaktig i förbättringsarbeten samt fånga affärsmöjligheter. Teknisk förståelse är ett extra plus. Vi är ett tekniktungt bolag som arbetar med tekniker som Kubernetes, Elastic, Grafana och Open Stack etc. För oss är det viktigt att du är intresserad av andra människor, trivs i att skapa samarbeten och vill utvecklas inom service och leveranser.

Varför ska du arbeta hos oss på RedBridge?

Hos oss kommer du till en trygg arbetsplats med gott kamratskap och härlig stämning där vi ibland umgås under gemensamma aktiviteter, såsom teknikkvällar och utlandsresor. Tillsammans har vi skapat en familjär och respektfull kultur där vi hjälper och stöttar varandra för att lyckas i våra uppdrag. På RedBridge dyker vi djupt i tekniken och lär oss av varandra för att förmedla kunskap vidare till våra kunder. Vi är en organisation som ser lärande och kompetensutveckling som en viktig del för att vi ska växa och utvecklas.

Hos oss får du en djupare förståelse för verksamheter inom tech och IT där du kommunicerar, samarbetar och sätter förväntningar för våra olika uppdrag och samarbeten med kunder. Som person är du prestigelös, ambitiös och ansvarsfull. Du motiveras av att nå resultat och egen kompetensutveckling. Här värderas också din positiva energi som du delar med dig till både kollegor och kunder. Då du kommer jobba nära våra kunder i många olika branscher behöver du behärska svenska och engelska i tal och skrift.



Vad får du av RedBridge?

- Konkurrenskraftig lön

- Möjlighet till distansarbete

- Kontinuerlig kompetensutveckling

- Skarpa och teknikhungriga kollegor

- Konferensresor, kickoff och studiebesök

- Flexibilitet i semestermodell, privat sjukvårdsförsäkring, pensionsersättning enligt ITP1, friskvårdsbidrag mm.



Har du några funderingar kring RedBridge eller om rollen, läs mer på https://www.redbridge.se/ eller hör av dig till albin.kronblad@redbridge.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Jessica Dehmer
0702669803
Emma Forsberg
076 677 56 55
Jeanette Holmström

Clara Geite

Jenny Almquist

Andreas Jönsson
0761969303
Karin Dahlgren
0760199471
Sophie Bålman

Elin Filipp

Emma Forsberg
076 677 56 55

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ants
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 november 2022
  • Ansök senast: 23 april 2023

Besöksadress

Erstagatan 1C
STOCKHOLM

Postadress

Erstagatan 1 C
Stockholm, 11628

Liknande jobb