OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du flexibel, noggrann och brinner för att utveckla IT lösningar?
Till Swedavia IT söker vi nu en Service Delivery Manager som tillsammans med sina kollegor ska förvalta och utveckla våra system som stödjer vår kommersiella-samt operativa verksamhet mot resenärer. Exempelvis externa webbar, parkering, reklamytor samt busstransfer, ledsagning, VIP och flyginformationssystem. Swedavia IT består av cirka 85 medarbetare och vi arbetar som den strategiska IT-partnern till Swedavias affärsverksamhet.
Vi erbjuder en betydelsefull och utvecklande tjänst på vår IT-avdelning som genomsyras av ett öppet och välkomnande arbetsklimat med starkt affärsfokus. Som Service Delivery Manager har du ett roligt och spännande arbete och får möjligheten att arbeta med system som stödjer flygplatsverksamheten.
Dina arbetsuppgifter
Tillsammans med gruppen ansvarar du för att fortsätta vår påbörjade digitaliseringsresa i syfte att skapa attraktiva flygplatser för flygbolag, resenärer, hyresgäster och andra aktörer på Swedavias flygplatser.
Du arbetar med att förvalta och vidareutveckla IT-lösningar inom vår kommersiella och operativa verksamhet och har kontakt med verksamheten och leverantörer. Tjänsten är placerad i Stockholm Arlanda men möjlighet finns till arbete på distans. Du behöver dock kunna ta dig till arbetsplatsen vid behov.
Din profil
Du trivs i en roll med många kontaktytor och har gedigen erfarenhet av att förvalta och vidareutveckla IT-lösningar. Du är social, nyfiken och har arbetat några år inom IT-branschen samt har bred erfarenhet inom IT som stöttar verksamheten. Problemlösning och teknikintresse ligger dig varmt om hjärtat och du har kunskap om ITIL och erfarenhet av leveransstyrning. Vi arbetar med att implementera förvaltningsmodellen PM3.
Vi ser det som en stor fördel om du har generell kompetens inom systemförvaltning och även systemutveckling. Gärna erfarenhet av IT-lösningar för kommersiell och operativ verksamhet. Inom gruppen förvaltar vi både köpta och egenutvecklade IT-system t.ex. vårt flyginformationssystem, parkering, kassasystem, busskoordinering, VIP eller andra system som stödjer resenären på en flygplats. Kompetens inom krav och test är önskvärt för att passa i rollen. Du har även goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Då du kommer att arbeta med affärskritiska system är noggrannhet, god flexibilitet och prioriteringsförmåga viktiga egenskaper för att lyckas. Vidare är du kommunikativ, lyhörd, uppmärksam och har förmågan att på ett representativt sätt bemöta både interna och externa parter.
Att arbeta på Swedavia
Vi är alltid vakna, dygnet runt årets alla dagar. Det är här resan börjar. Swedavia vill göra mötet mellan människor enkelt och vi vill göra stora avstånd små. Vi bidrar till den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Via våra flygplatser kommer Sverige ut i världen och världen till Sverige. Vi vill att människor ska flyga med gott samvete och därför tar vi sikte på att vara världsledande i hållbarhet och på att driva klimatsmarta flygplatser.
Hos oss får du arbeta på en unik arbetsplats med möjligheten att utveckla IT system som påverkar upplevelsen för alla kunder som besöker våra flygplatser!
På vår hemsida: swedavia.se/om-swedavia/lediga-jobb/kan du läsa mer om hur det är att jobba hos oss.
Anställning och kontakt
Anställningsform: Heltid, tillsvidare.
Tillträdesdatum: (om detta är känt)
Placeringsort: Stockholm Arlanda
Vid frågor kontakta: Mia Bystedt, Chef IT Resenär, mia.bystedt@swedavia.se010-1090480
För att kunna göra så objektiva bedömningar som möjligt använder vi arbetspsykologiska tester i våra rekryteringar. Säkerhet har hög prioritet för oss på Swedavia. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du på: https://www.sakerhetspolisen.se/sakerhetsskydd/personalsakerhet.html.
I den här rekryteringen har Swedavia redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss därför all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast 17 oktober! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Magnusson
08-736 28 47
Carina Wrennmark
010-1093226.
Malin Magnusson
+46767806864
Jenny Laurell
0738 67 77 78
Anna Bovaller
0708-19 22 21
Susanne Strand
010-109 11 18
Caroline Gustafsson
070-991 12 56
Marcus Björk
010-109 13 69
Anna-Stina Eriksson
Viveka Brynbo
010-1090074