Service Delivery Manager till vårt Managed Services-team

Service Delivery Manager till vårt Managed Services-team

Arbetsbeskrivning

”Jag ser det som min främsta uppgift att kunderna ska känna sig trygga med mig! Att vara personlig, utan att nödvändigtvis vara privat, har en tydlighet i min kommunikation och visar på en stor lyhördhet för kundernas situation.”– Så beskriver Tenna tjänsten som SDM och vad som gjort henne så framgångsrik och omtyckt i rollen.
Om tjänsten
Som en del av vårt Managed Services-team kommer du att jobba med våra befintliga kunder inom Microsoft AX och Dynamics 365 Finance & Operations (D365F&O) efter implementationsfasen. Vissa skulle kalla det förvaltning och support, men för oss är det så mycket mer än så. ”-Det är här våra kunder verkligen får utväxling på sin investering i sitt nya moderna affärssystem” som Katarina, Customer Development Manager, och kanske din framtida chef, uttrycker det.
I rollen som Service Delivery Manager ansvarar du för att vårda relationen med kunderna och ser till att vi levererar den service som de har rätt till enligt avtal (SLA) men även att verka proaktivt för att identifiera och ta initiativ till nya möjligheter som kunderna inte ens själva vet existerar. Kort och gott, du hjälper våra kunder att blomstra! Det kräver bland annat att du har kännedom om kunderna, deras lösningar och om D365F&O.
Lite mer konkret handlar arbetet om att upprätthålla struktur för både kunderna och för de olika kundteamen. Att koordinera, prioritera och delegera uppgifter och resursplanera hör till dagliga uppgifter. Likaså att följa upp arbetet och skapa förutsättningar för att de som jobbar med varje specifik kund har rätta förutsättningar att göra sitt jobb.
Tjänsten är med andra ord en blandning av kommunikation och ledarskap, både internt och externt, kombinerat med struktur och administrativt arbete. Du kommer att jobba med våra största kunder och uppskattningsvis 2-4 st parallellt. Värt att poängtera är även att detta är en s.k. debiterande roll d.v.s. att du precis som våra övriga konsulter tidrapporterar och fakturerar kunderna för din tid.
Med utgångspunkt i våra värderingar – Always personal, Better together, Serious about fun och Act with courage är vi ett stöd genom hela arbetets gång och kundens fortsatta tillväxt.
Vem är du?
Vi tror att du har en bakgrund i en koordinerande roll inom IT/system-branschen, allra helst i en liknande roll som SDM, även om den inte nödvändigtvis kallats så. Du är van vid kundkontakt, skapa struktur och planera samt estimera både din och andras tid. Att ha koll på avtal och SLA:er är något du är van vid sedan tidigare.
Som person är du servicemedveten och brinner för att hjälpa andra. Du har ett driv, initiativförmåga och en förståelse för det affärsmässiga, det vi brukar kalla konsultmässighet helt enkelt. Strukturerad är en egenskap som beskriver dig väl och lite av det som driver dig i ditt arbete idag. Du är en lagspelare av rang, då vi är ett lag där vi hjälper varandra, stöttar när det behövs och delar med oss av våra kunskaper och kompetens.
Givetvis är det meriterande om du har erfarenhet från Microsoft AX eller Dynamics 365 Finance & Operations sedan tidigare, men inget absolut krav, så länge du är villig att lära dig.
Det praktiska
Start: Omgående, men vi har givetvis förståelse för att du har en uppsägningstid.
Omfattning: Heltid, kontorstider, men vi är väldigt flexibla här och utgår från att det ska fungera för alla parter.
Placering: På något av våra kontor i Malmö, Göteborg, Stockholm, Halmstad, Jönköping eller Kristianstad.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fellowmind Business Applications AB Helsingborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 september 2022
  • Ansök senast: 27 oktober 2022

Postadress

Florettgatan 24
Helsingborg, 25467

Liknande jobb


Stata expert

9 december 2024

5 december 2024

Business Analyst

5 december 2024